"פוטנציאל ההשקעה מבחינתנו: חברות בעלות ביצועים טובים, שנהנות מפוטנציאל צמיחה בעיקר בחו"ל"

קרן ההשקעות הישראלית KCS גייסה עד כה 75 מיליון דולר מתוך 150 מיליון דולר מתוכננים מתכוונת להשקיע ב-10-15 חברות ב-5 השנים הקרובות בין משקיעי הקרן: מייקל שטיינהרדט וקרן יורק

קרן הפרייבט אקוויטי KCS המשקיעה בחברות ישראליות, עומדת להתחיל בפעילותה לאחר שגייסה עד כה 75 מיליון דולר, כמחצית מהסכום שאותו תכננה לגייס. בימים הקרובים מתכוונת הקרן לבצע השקעה ראשונה.

קרן ההשקעות, שתנוהל על ידי גלעד שביט, גלעד הלוי ואורי עינן, נוסדה לפני כחודש. בכוונתה להשקיע בחמש השנים הקרובות ב-10-15 חברות בגודל בינוני, שהיקף הכנסותיהן השנתי עומד על 30-50 מיליון דולר. היקף ההשקעה בכל חברה יעמוד על 10-20 מיליון דולר לפני מינוף, והקרן תיכנס להשקעה משמעותית בחברות עם אחזקה של לפחות 30% ממניות החברה.

הקרן לא מגבילה את עצמה לסקטורים מסוימים, אם כי אין בכוונתה להשקיע בחברות נדל"ן וסטארט-אפים. "חברות בעלות פוטנציאל השקעה מבחינתנו הן חברות בעלות ביצועים טובים, שנהנות מפוטנציאל צמיחה בעיקר של הפעילות בחו"ל", אומר אורי עינן, ממנהלי הקרן. "הערך המוסף שאנו יכולים להביא לחברות הללו הוא החיבור לחו"ל, שנובע מהניסיון של השותפים ומנהלי הקרן".

בין המשקיעים המרכזיים של הקרן נמצא מייקל שטיינהרדט, מהמשקיעים הגדולים בהיסטוריה של וול-סטריט שנחשב לאחד מחלוצי תעשיית קרנות הגידור. שטיינהרדט הוא גם אחד מבעלי המניות של בנק הפועלים, והוא מכר לאחרונה את אחזקותיו לשרי אריסון. משקיעה גדולה נוספת ב- KCSהיא קרן ההשקעות יורק קפיטל, בעלת השליטה בבית ההשקעות פסגות-אופק ובחברת גילת לוויינים.

גם בוועדה המייעצת לקרן ישנם כמה שמות מוכרים מעולם ההשקעות, כגון שטיינהרדט, אפרים הלוי, סטייסי שוסטרמן, הבעלים של אחד מתאגידי האנרגיה הגדולים בארה"ב, ומרק לנדאו, הבעלים של אולימפיה קפיטל, אחת מחברות ההשקעה הגדולות באירופה.

הקרן שנוסדה כאמור לאחרונה, משתייכת לחברת KCS שהוקמה בספטמבר שנה שעברה. לחברה סניפים בהרצליה ובניו-יורק, והיא מנוהלת על ידי טל קינן, לשעבר שותף בקרן ההון סיכון גיזה, וכן סנדר כהן ודייויד שטיינהרדט, בנו של מייקל ומנהל השקעות בפני עצמו שצמח בוול-סטריט. KCS מתמקדת בתחום ההשקעות האלטרנטיביות, הכולל קרנות פרטיות וקרנות גידור ופונה למשקיעים פרטיים ומוסדיים ברחבי העולם.

תחום הפרייבט אקוויטי הוא תחום צומח מאוד בעולם. קרנות מסוג זה רוכשות חברות, מבצעות בהן רה-ארגון או התייעלות לצורך השבחת שוויין, וכעבור תקופה מסוימת מבצעות אקזיט. בישראל אין הרבה פעילות של קרנות פרטיות, ויחד עם זאת בתקופה האחרונה ניכרת התעוררות של התחום בישראל, וגופים נוספים נכנסו לפעילות.

בכוונת קרן להשקיע בשנים הקרובות בחברות בגודל בינוני, שהיקף הכנסותיהן השנתי עומד על 30-50 מיליון דולר. היקף ההשקעה בכל חברה יעמוד על 10-20 מיליון דולר לפני מינוף, והקרן תיכנס להשקעה משמעותית בחברות עם אחזקה של לפחות 30% ממניות החברה