ערוץ 9 שולח זרועות לרוסיה ולחבר העמים - השיק את שידורי "ישראל פלוס"

במהלך 2007 מתעתד הערוץ לשדר גם בגרמניה, ובחודשים הקרובים יושק אתר אינטרנט גדול ברוסית

ערוץ 9 השיק את שידוריו ברוסיה ובמדינות חבר העמים תחת המותג "ישראל פלוס". במהלך שנת 2007 מתעתד הערוץ לשדר גם בגרמניה. להערכת ערוץ 9, עד סוף שנת 2007 יעמוד מספר המנויים של הערוץ ברוסיה ובמדינות חבר העמים על יותר ממיליון. לאוניד בלחמן, מנכ"ל ערוץ 9, אמר את הדברים בכנס בנושא הפרסום במגזר הרוסי שנערך על-ידי המרכז הישראלי לניהול.

"לאחר שביססנו את מעמדו של ערוץ 9 כמדורת השבט של למעלה ממיליון דוברי רוסית בישראל, החלטנו לפנות גם לקהלים חדשים. במהלך 2007 נתחיל לשדר גם בגרמניה ובמהלך החודשים הקרובים נשיק לראשונה את אתר האינטרנט הגדול ביותר בשפה הרוסית", אמר בלחמן.

עם החדירה לרוסיה ולמדינות חבר העמים מצטרף ערוץ 9 לחברות ישראליות נוספות שהחלו לפעול במדינות אלה ובהן רשתות האופנה פוקס וקסטרו וכן קבוצת שטראוס-עלית.

בשלב הראשון נחתם הסכם בין ערוץ 9 לחברת הפצה רוסית במסגרתו נפתח הערוץ, חינם, למאות מיליוני צופים, אולם במהלך החודשים הקרובים צפויה הנהלת הערוץ לחתום על הסכמים עם חברות מקומיות, זאת במטרה להיות משווקים כחלק מחבילות ערוצים.

מבחינת ערוץ 9 מהלך זה של כניסה לרוסיה, ובשלב הבא גם למדינות מערב אירופה, הינו חלק מהאסטרטגיה של הערוץ לחדור לקהילות דוברות רוסית בכל העולם. לפני כשנה נחתמו הסכמי שיתוף פעולה בין ערוץ 9 לבין מפיצים בארה"ב ובאוסטרליה.

"ההתרחשויות במזרח התיכון ככלל ובישראל בפרט זוכות להתעניינות רבה ברוסיה וסביבותיה אך אינן זוכות לכיסוי תקשורתי הולם בשפה הרוסית. בנוסף, למאות אלפי תושבים יהודים ברוסיה וסביבתה יש קרובי משפחה ו/או חברים המתגוררים בישראל. הערוץ הבינלאומי מאפשר להם לצפות בתכנים משותפים ולחזק בכך את תחושת הכפר הגלובלי תוך צמצום הפערים הדמוגרפיים בין הקהילות השונות", אמר בלחמן.

הערוץ הפועל כיום ברוסיה משודר במתכונת שידורים מלאה במשך 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע, ומורכב מהתכנים המשודרים כיום בערוץ 9.