רשות ההגבלים לא מאפשרת לאגד להשתתף בפרויקט הרכבת הקלה בירושלים

לטענתה, ההשתתפות תפגע בתחרות * אגד גם שותף בקבוצת MTS הזוכה במכרז הרכבת הקלה בת"א

רשות ההגבלים העיסקיים לא אישרה את המיזוג בין קואופרטיב אגד לקונסורציום סיטי פס, זכיין הרכבת הקלה בירושלים, ולכן הוא ייאלץ לפרוש מהשותפות. הרשות קבעה, כי הצטרפות אגד לפרויקט היא פגיעה חמורה בתחרות בענף התחבורה הציבורית בירושלים. לטענת הרשות, אגד שמפעיל אוטובוסים לתחבורה ציבורית בירושלים, לא יכול לקחת חלק בפרויקט תחבורה ציבורית נוסף בעיר.

אגד מחזיקה בזיכיון להפעיל את התחבורה הציבורית בירושלים עד 2009, עת תתחיל הרכבת הקלה לפעול.

אגד הוא שותף גם בקונסורציום MTS שנבחר בתחילת השבוע כזכיין להקמה והפעלה של פרויקט הרכבת הקלה בת"א - הקו האדום. בעקבות החלטת הרשות לגבי סיטי פס, תיבחן פעילות אגד בגוש דן והוא ייאלץ לצמצם את הפעילות, אם יתעורר חשש לפגיעה בתחרות.

במסגרת ההסכמים עם הקונסורציום אגד התחייב להשיג עד סוף 2006 את האישורים הנדרשים למימוש העסקה. אגד אמור היה להיכנס שותף ב-25% בהפעלה, וכאגד כבעל מניות בקונסורציום הראשי. פרישתו של אגד הופכת את חברת קונקס למפעיל היחיד בפרויקט. קונסורציום סיטי פס מורכב מאשטרום (27.5%), פולאר (27.5%), הראל ואלסטום (20% כל אחת) וקונקס (5%).

סיטי פס נמצאת בשלבי הקמת תוואי הרכבת אשר אמורה להתחיל לפעול בתחילת 2009. סיטי פס תניח מסילות באורך של 13.8 ק"מ, תקים 23 תחנות לאורך הקו, ותקים מרכז בקרה ותחזוקה.

עלות פרויקט הרכבת הקלה בירושלים היא 3.5 מיליארד שקל מתוכם השקיעה המדינה 1.3 מיליארד שקל בעבודות הכנה מקדימות.

קונסורציום סיטי פס ישקיע 2.2 מיליארד שקל במימון, תכנון, הקמה ותפעול של הפרויקט ותקבל מהמדינה מענק הקמה של 1.4 מיליארד שקל.

אגד מסר בתגובה: "ב-31 בדצמבר 2006 הודיעה חברת קונקס לאגד שהסכם השותפות שנחתם בין שתי החברות ברכבת הקלה בירושלים בטל, כיוון שלא הושגה עד מועד זה הסכמתו של הממונה על ההגבלים העיסקיים. בעקבות זאת דיווח אגד לממונה, כי פרש מפרויקט הרכבת הקלה בירושלים".