אדריכל מתחם התאומים במנהטן יתכנן מתחם בבורסת היהלומים ברמת-גן

דניאל ליבסקינד יתכנן אזור למשרדים ומגורים של 12 דונם * יינתנו אישורים לעד 1,000% בנייה

האדריכל היהודי הבינלאומי, דניאל ליבסקינד, אחד מעשרת האדריכלים המובילים בעולם, יתכנן את מתחם גדת האיילון ברמת-גן. מדובר במתחם המיועד למשרדים ומגורים ומתפרס על 12 דונם בצפון רחוב בגין שבמתחם בורסת היהלומים. במתחם החדש יינתנו אישורים לעד 1,000% בנייה.

המתחם הוא בהמשך לשורת המגדלים של שרתון סיטי טאואר, גיבור ספורט ומגדל איילון. הקרקע בה מדובר שייכת במשותף למינהל מקרקעי ישראל ולחברת נתיבי איילון, וכיום ממוקם בה מגרש חניה.

ראש עיריית ר"ג, צבי בר, זימן בנובמבר את ליבסקינד ללשכתו לאחר שזכה בתחרות האדריכלים לתכנונו מחדש של מתחם מגדלי התאומים בניו יורק.

השבוע נפגש בר עם נציגו של ליבסקינד, עו"ד דיוויד שוורץ, והשניים סיכמו על מסירת העבודה לליבסקינד. בר כבר הורה למהנדס העיר, אדריכל חיים כהן, ולאדריכל העיר, אד' סרג'יו לרמן, להכין הסכם עבודה ואת כל המפות, העזרים והצילומים שיידרשו לליבסקינד לצורך עבודת התכנון.

בשטח המדובר אין כמעט מגבלת תכנון, דבר שיאפשר לליבסקינד חופש פעולה עפ"י תפיסתו המיוחדת. בארץ תכנן ליבסקינד את אודיטוריום ואהל באוניברסיטת בר אילן, ובעולם הוא נודע בתכנון המוזיאון היהודי בברלין, שנחנך ב-2001. בנוסף, תכנן מגדל מגורים בוורשה, תוספת בנייה למוזיאון לאומנות בדנבר, ועוד.

עבודה נוספת שאולי תימסר לליבסקינד היא תכנון מוזיאון לאמנות רוסית ברמת-גן. ליבסקינד הוא בן למשפחת ניצולי שואה. בעבר הוא התגורר בקיבוץ ועדיין מדבר מעט עברית.