עונת השכר נפתחה; עלות שכרם של 10 מנהלים גבוהה מרבע מיליון שקל בחודש

מתוך קרוב ל-200 מנהלים הכלולים בדירוג הנוכחי

כמעט 50 חברות, קרוב ל-200 מנהלים ועשרה מתוכם שעלות שכרם כבר קרובה לרבע מיליון שקל בחודש ואף יותר מזה. זה היבול שהניבו עד כה הדו"חות הכספיים השנתיים שפורסמו. נכון להיום, בראש דירוג "ליגת-העל" של "גלובס" (רשימת המנהלים בעלי עלות השכר הגבוהה ביותר) ניצב דני ברק, מנכ"ל לידר שוקי הון, עם עלות שכר של 409 אלף שקל בחודש, אך ניסיון העבר (במיוחד של השנתיים האחרונות) מלמד שעלות שכר חודשית של מתחת לחצי מיליון שקל אינה "מאפשרת" לבעליה להיכנס לרשימת 20 מקבלי השכר הגבוה ביותר.

הבנקאים בראש הדירוג

במקום השני אחרי ברק ממוקם מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס, עם עלות שכר חודשית של כ-362 אלף שקל. גוטמן, המכהן כמנכ"ל החברה מזה ארבע שנים, נחשב בשנים האחרונות לאחד ממקבלי השכר הבכירים בקרב מנהלי החברות הבורסאיות. הוא מתגורר בגני-תקווה ואשתקד מלאו לו 45.

מיד אחרי גוטמן מדורגים בכירי הבנקים, ביניהם בנק לאומי למשכנתאות ובנק אגוד. עלות שכרו של חיים פרייליכמן, מנכ"ל בנק אגוד, הסתכמה אשתקד בכ-3.3 מיליון שקל וכללה הטבה עקב הנפקה של ני"ע בסכום של כ-1.5 מיליון שקל. פרייליכמן החל לכהן בתפקידו הנוכחי בחודש אפריל האחרון ולכן עלות שכרו החודשית היא כ-365 אלף שקל. עלות שכרו השנתית של דב קוטלר, קודמו בתפקיד של פרייליכמן, עמדה על כמעט 600 אלף שקל עבור שלושה חודשי כהונה.

שנת 2006 היטיבה גם עם מנהלי חברות הברוקראז' דוגמת רונן צלניר, יו"ר פועלים אי.בי.אי. עלות שכרו של צלניר עמדה אשתקד על כ-278 אלף שקל בחודש. מניית פועלים אי.בי.אי הכפילה בחמש השנים האחרונות את שווייה פי חמישה.

מזומן במקום אופציות

בחברת ממן, המפעילה את מסופי המטען בנתב"ג, פרש אליאס דלאל, מנכ"ל החברה מתפקידו ועלות שכרו הסתכמה בכ-2.8 מיליון שקל, כולל פיצויי פרישה. דלאל כיהן כמנכ"ל החברה מסוף שנת 1999. יתר הבכירים בחברה "הסתפקו" בעלות שכר חודשית שנעה בין 44-57 אלף שקל.

בדומה לדלאל, גם עלות שכרו החודשית של יוסף פרייברון, מנכ"ל ישפרו, עמדה על כ-235 אלף שקל (כ-2.8 מיליון שקל בשנה). עלות שכרו של פרייברון כללה שכר בסכום כולל של 667 אלף שקל, מענקים בסכום של 150 אלף שקל ומענק מיוחד בסכום של 1.6 מיליון שקל שקיבל לאחר מחיקת מניות החברה מהמסחר, חלף יתרת האופציות שהיו ברשותו. "