עוד סופרת טוענת: נעמי רגן העתיקה קטעים ורעיונות מספר שכתבתי

הסופרת מיכל טל תובעת מרגן 4.25 מ' ש' בשל הפרת זכויות יוצרים * במסגרת זו הוגשה הודעה של סופרת נוספת, שרה שפירו, הטוענת כי רגן העתיקה ממנה

לביהמ"ש המחוזי בירושלים הוגשה היום (ד') הודעה של סופרת נוספת, שרה שפירו, הטוענת כי הסופרת נעמי רגן העתיקה קטעים ורעיונות מספר שכתבה. ההודעה הוגשה במסגרת תביעה שמנהלת הסופרת מיכל טל, באמצעות עו"ד גלעד קורינלדי, כנגד נעמי רגן לפיצוי של 4.25 מיליון שקל בשל הפרת זכויות יוצרים.

טל טוענת בתביעתה כי ב-1995 הוציאה לאור בלונדון ספר שנקרא "האריה והצלב". לדבריה, רגן ביצעה שימושים פסולים בחומרים מספרה ברב מכר שהוציאה ב-1998 בשם "בידך אפקיד רוחי", ובכלל זה ניתן למצוא דימיון בזמן התרחשות העלילה, במבנה התוכני בכריכת הספר ובשימוש בעץ משפחתי.

היום הגישה טל לביהמ"ש המחוזי בירושלים בקשה להגשת מסמך נוסף, שעניינו חשד לגניבה ספרותית נוספת שביצעה רגן מספרה של הסופרת, שרה שפירו.

לטענת שפירו, היא מצאה בספר שכתבה רגן בשם "סוטה" מילים וסצינות שהכירה מספר שהיא כתבה בשם "יומנה של אם יהודיה". שפירו טוענת כי רגן השתמשה בחווייה מחייה כיהודיה יהודים, כדי להשפיל באופן ערמומי ולמחול על כבודם של יהודים חרדים.

לדברי שפירו, היא פנתה לרגן וזו אמרה לה שהיא יכולה למחוק את הסצנות מההדפסות העתידיות בתרגום העברי או לתת קרדיט בעמוד התודות בהדפסות העתידיות. בהמשך רגן הכחישה כל קשר בין הספרים וטענה שהדמיון בייניהם נובע אך ורק מכך שביהדות יש שפע רעיונות שהועברו במסורת משותפות במהלך ההיסטוריה.

בתגובה לעתירה הודיעה רגן, באמצעות עו"ד מיבי מוזר, כי בתביעה עובדות וציטוטים שלא היו ולא נבראו, וכי היא דוחה את כל הטענות ובעיקר את הטענה על פגיעות בזכויות היוצרים. לדבריה, התביעה היא משוללת יסוד והיא המצאה פרועה, דמיונית, וזדונית וכי היא לא שמעה ולא הכירה את מיכל טל ולא קראה את הספרים שלה.