סקר: העם רוצה בחירות; בנימין נתניהו הינו המועמד המוביל לראשות הממשלה

בתחתית הרשימה משתרך אולמרט עם 3% בלבד * נתניהו: "אנחנו צריכים ללכת לבחירות. הממשלה הזו צריכה לעבור מן העולם" * 72% מהנשאלים אינם מרוצים מהתנהלותו של אולמרט כראש ממשלה * ח"כים מקדימה מבקשים לשוב לליכוד

סקר חדש שערך ערוץ 10 בשיתוף עם מכון "הגל החדש" מעלה כי תמיכת הציבור בראש הממשלה, אהוד אולמרט, הגיעה לשפל חדש, אשר בעקבותיו עולה רצונו של הציבור ללכת לבחירות. המרוויח העיקרי, לפי הסקר, הינו יו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו, אשר זוכה לאחוזי תמיכה רבים והינו המועמד המוביל לראשות הממשלה.

לפי נתוני הסקר, ענו 72% מהנשאלים כי הם אינם מרוצים מהתנהלותו של אולמרט כראש ממשלה, ואילו 17% בלבד אמרו כי הם מרוצים מהתנהלותו. 44% מהנשאלים אומרים כי הסיבה לחוסר שביעות רצונם הינה התנהלות אולמרט בזמן מלחמת לבנון השנייה בקיץ האחרון, ואילו 45% אמרו שהחשדות לשחיתות האופפות את ראש הממשלה הם הגורם העיקרי.

אך צרותיו של אולמרט לא מסתיימות כאן. 60% מהנשאלים מצדדים במבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, בטענותיו מול אולמרט לפיהן ראש הממשלה הערים קשיים במסגרת חקירת המבקר את מלחמת לבנון. 12% בלבד צידדו בראש הממשלה ואמרו כי טענותיו כנגד המבקר מוצדקות.

על רקע נתונים אלה, אמרו 78% מהנשאלים כי היו מעוניינים להקדים את הבחירות בישראל, ורק 28% אמרו כי אין הם מעוניינים להקדים את הבחירות. לשאלה את מי היו רוצים הנשאלים לראות בתור ראש הממשלה, נקבו 30% בשם בנימין נתניהו. אחרי נתניהו משתרכים עמי אילון עם 18%, אהוד ברק עם 12% ואביגדור ליברמן עם 7%. ראש הממשלה המכהן, אהוד אולמרט, סוגר את הרשימה עם 3% בלבד.

בנימין נתניהו, אשר סביר להניח עוקב מקרוב אחר הסקרים, קרא היום להקדים את הבחירות בישראל. "אני חושב שאנחנו צריכים ללכת לבחירות. רוב העם רוצה את הבחירות ואנו רואים זאת בשבועות האחרונים. ברור שהחלופה הפחות טובה, אך האפשרית, היא שהממשלה הזו, שצריכה לעבור מן העולם, תוחלף על-ידי קואליציה אחרת".

נתניהו אף דיווח על ח"כים מקדימה שדופקים לאחרונה על דלתות הליכוד ומבקשים לשוב למפלגה. יו"ר מפלגת העבודה, עמיר פרץ, אמר בתגובה לקריאתו של נתניהו להקדמת הבחירות, כי "אם ראש אופוזיציה לא יגיד שצריך ללכת לבחירות אז מה תפקידו של ראש האופוזיציה?"