בנטון חורגת מהמסורת: מינתה בכיר מוורנר מיוזיק למנכ"ל החדש של החברה

כחלק ממאמציה להרחיב את שורת הטלנטים שלה ולשנות את תרבות התפעול שלה הודיעה ביום ו' בנטון, חברת האופנה האיטלקית, על מינויו של מנכ"ל מחוץ לשורות החברה.

גרולמו קאצי'ה דומיניוני (Gerolamo Caccia Dominioni) שייכנס לתפקיד ביוני, יחליף את סילבאנו קאסנו, גם הוא מינוי חיצוני, שהסתכסך עם משפחת בנטון השולטת בחברה לקראת סוף השנה שעברה.

קאציה דומיניוני הוא סגן יו"ר ומנהל התפעול של וורנר מיוזיק אינטרנשיונל, חטיבה בוורנר מיוזיק, תפקיד שבמסגרתו היה אחראי על השווקים האירופים של חברת המוזיקה.

בנטון מסרה כי מבין היתרונות שהפכו אותו למועמד אטרקטיבי עבורה בלטו הניסיון הבינלאומי שלו ועבודתו בתחום הבידור. בנטון תיארה את הסקטור כמורכב וככזה "שעובר שינוי מתמיד". בהודעת החברה נאמר עוד כי המנכ"ל החדש יהיה חלק "מתהליך של הפרדת תפקידי בעלי המניות וההנהלה".

שני שלישים מבנטון נמצאים בידי המשפחה שייסדה את החברה בתחילת שנות ה-60, והחברה נמצאת עתה בעיצומו של תהליך מעבר דורי. לוצ'יאנו בנטון, הבכור מבין ארבעת האחים שייסדו את הקבוצה, מעביר את תפקידו לבנו אלסנדרו, המחזיק בתואר סגן יו"ר.

אלסנדרו בנטון אמר בשבוע שעבר בראיון לפייננשל טיימס כי הוא מבקש לבצע מהפכה מלמטה בחברה, כשהוא רומז כי למרות שבנטון פועלת ב-120 מדינות, חסר לה "עומק מקצועי".

מתחרותיה של בנטון לתחום, כמו H&M השבדית וזארה הספרדית, מגיבות מהר ממנה לשינויים המהירים בשוק האופנה ומעדכנות את הקולקציות בסניפי הרשת בקצב מהיר יותר. גם רווחיות השתיים חזקה משל בנטון. עם זאת, השתפרו תוצאות בנטון משמעותית ברבעונים האחרונים ובסוף השבוע מסרה הקבוצה כי הרווח הגולמי שלה ב-2006 עלה ב-11% ל-125 מיליון אירו והכנסותיה התחזקו ב-8% ל-1.9 מיליארד אירו.