מתרבים קווי הספנות למזרח: הנג'ין שיפינג מדרום קוריאה צפויה להתחיל לפעול בישראל

החלה לחפש סוכן שייצג אותה באופן קבוע; סמי עופר, מבעלי צים, מחזיק ב-12.8% ממניות החברה

חברות הספנות הגדולות מהמזרח הרחוק ממשיכות לעשות את דרכן לישראל. ל"גלובס" נודע כי חברת הספנות הנג'ין שיפינג מדרום קוריאה מנהלת מגעים לכניסה לפעילות בישראל.

הנג'ין שיפיניג היא חברת הספנות השמינית בגודלה בעולם, ומתמחה בעיקר בתחום המכולות. בנוסף, מפעילה החברה הדרום קוריאנית צי של ספינות להובלת גז טבעי נוזלי, נפט וכימיקלים.

לפני חצי שנה הגדיל איש העסקים סמי עופר, הבעלים של החברה לישראל וצים, את אחזקותיו בחברה מ-8% ל-12.8% מהמניות, דבר שהביא לספקולציות כי בכוונתו להשתלט על החברה.

עוד נודע כי הנג'ין שיפינג כבר החלה לחפש סוכן שייצג אותה בישראל באופן קבוע. גורמים בכירים בענף הספנות ציינו כי בין החברות המועמדות לשמש כסוכן של החברה נמצאות חברת השילוח פליינג קארגו וטרנסכלל וסוכנות האוניות א. רוזנפלד.

בשנה האחרונה חזרו חברות הספנות הגדולות מהמזרח הרחוק, בהן צ'יינה שיפינג וקוסקו מסין ויאנג מינג מדרום קוריאה, לפקוד את נמלי ישראל, על רקע גידול בייבוא והייצוא למזרח הרחוק.

כניסתה של חברת ספנות נוספת, צפויה להוזיל את תעריפי ההובלה למזרח הרחוק, כתוצאה מהתגברות התחרות.

גורמים בנמלים ציינו כי עד כה הנג'ין לא פעלה ישירות בישראל, והעדיפה לחכור מקום באוניות של חברת יאנג מינג שהגיעו לישראל.

כחלק מהכניסה לשוק הישראלי, צפויות אוניות החברה לפקוד ישירות את נמלי ישראל כחלק מהתאגיד הימי של חברות הספנות מהמזרח הרחוק. על פי הערכות, בשלב הראשון, יפקדו אוניות החברה בעיקר את נמל חיפה.

מהאחים עופר נמסר כי לא היו מעורבים בהחלטת החברה האם לפעול בישראל.