עלייה של כ-8% במספר יחידות הדיור המוגן ב-2006

דן אנד ברדריסט: בקרוב צפוי גידול נוסף של כ-12% במספר יחידות הדיור

מנתוני דן אנד ברדריסט אשר פורסמו לאחרונה עולה כי חל גידול של כ-8% במספר יחידות הדיור המוגן בשנת 2006, וכי בקרוב צפוי גידול נוסף של כ-12% במספר יחידות הדיור.

כלכלני החברה מעריכים כי ענף הדיור המוגן צפוי להמשיך לצמוח בשנים הקרובות בשל העלייה המתמדת בשיעור המבוגרים באוכלוסייה. לפי נתוני הלמ"ס, בשנת 2015 יגיע מספר המבוגרים מגיל 65 לכ-875 אלף, ובשנת 2025 לכ-1.2 מיליון, שהם כ-13% מכלל האוכלוסין. סיבה אחרת נובעת מהשינוי שחל בתפיסת איכות החיים ותפיסת המגורים של האוכלוסייה הבוגרת. עוד מציינים כי גם פעילותן של קרנות הנדל"ן בישראל צפויה לעודד השקעות נוספות בענף.

אילן תמיר, מנכ"ל אחוזות רובינשטיין ויו"ר ארגון בתי הדיור המוגן בישראל, מעריך שמתוך כ-670 אלף הנמנים על אוכלוסיית בני ה-65 ויותר (לפי נתוני הלמ"ס), כ-75 אלף המהווים בעלי יכולת כלכלית לרכוש יחידת מגורים בבית דיור מוגן המוגדר ברמה גבוהה. לדבריו, כיום מתגוררים בבתי הדיור המוגן "רק" כ-13 אלף איש. כ-32 אלף, קשישים סיעודיים או תשושי נפש מתגוררים בבתי אבות, ו-10,000 מתגוררים בהוסטלים מבניים של משרד השיכון וכד'.

לדברי תמיר, דיירי הפרויקטים השונים של הדיור המוגן רכשו את זכות המגורים ביחידת דיור מוגן בשווי כולל של כ-8.7 מיליארד שקל. מידי שנה משלמים דיירי היחידות סכום כולל של כמיליארד שקל עבור דמי אחזקה שוטפים ודמי פיקדון.