דירקטור לשעבר בקבוצת מתוק: משרד רוה"ח ברייטמן-אלמגור אחראי לליקויים בדו"חות

בתגובה לתביעת מפרק הקבוצה נגדו, טוען רמי אביבי כי מש' רוה"ח הוא "בעל הדין האמיתי"

רמי אביבי, דירקטור לשעבר בקבוצת מתוק שקרסה, טוען כי הדירקטורים אינם "הכתובת" לטענות המפרק בנוגע לליקויים החשבונאיים שהתגלו בדו"חות הכספיים של חברות הקבוצה. לדבריו, בעל הדין "האמיתי" לעניין זה הינו משרד רוה"ח של החברות, ברייטמן-אלמגור, המהווה את הגורם המקצועי האמון על פיקוח בקרת הניהול הפיננסי של החברות ובתוקף תפקידו -גם על בדיקת ואישור הדו"חות הכספיים שלהן.

אביבי הגיש כתב הגנה לתביעה בסך 13.5 מליון שקל שהגיש המפרק של קבוצת מתוק, רו"ח צבי יוכמן, נגדו ונגד שני דירקטורים לשעבר נוספים, יוסף קראוס ונחום גמליאלי, ונגד חברת הביטוח הפניקס, שביטחה את אחריותם המקצועית.

המפרק טוען, כי מעשיהם ומחדליהם של הנתבעים בתפקידם נעשו ברשלנות ותוך הפרת חובות הזהירות והמיומנות, וגרמו לקריסתה של הקבוצה ולנזקים שנגרמו כתוצאה מכך לקבוצה, לנושים ולבעלי המניות מהציבור.

אביבי טוען, כי אי צירוף ברייטמן-אלמגור כנתבע תמוהה כיוון שכל טענות המפרק מופנות בראש ובראשונה אליו ולא לדירקטורים. לדבריו, אי צירוף ברייטמן-אלמגור "מדבר בעד עצמו, ומצביע על כך שמדובר בטענות שווא, שיש לדחותן בשל היעדר יריבות".

לדברי אביבי, "אם אותם ליקויים ומחדלים חשבונאיים לכאורה לא אותרו על ידי משרד רואי החשבון של החברות, שהיה זה שבדק, אישר וחתם על הדו"חות הכספיים, אזי על מה מלין המפרק כנגד הדירקטורים?". הוא מדגיש כי באם לא תסולק התביעה נגדו, הוא יבקש להגיש הודעות צד שלישי כנגד ברייטמן-אלמגור וייתכן שכנגד גורמים נוספים.

אביבי גם טוען, כי לא ניתן לתבוע אותו בגין הנזקים שנגרמו לכאורה לשלוש מארבע החברות בקבוצה. זאת, כיוון שהוא שימש דירקטור חיצוני במסגרת חברה אחת בלבד, ארזן אינטרנשיונל, שהיתה איתנה פיננסית ורווחית, ולא היה לו כל קשר לאותן שלוש חברות. לדבריו, המפרק מנסה בכל כוחו לייחס לו מחדלים הנוגעים לכלל החברות בקבוצה.

"התרשלות חמורה"

קבוצת מתוק עסקה בייבוא, עיבוד, אריזה והפצה של מוצרי מזון, ורו"ח יוכמן מונה לפני חמש שנים למפרקה. לפי כתב התביעה, חקירת המפרק העלתה כי בעלי השליטה, בני משפחת מתוק (מצויים בהליכי כינוס נכסים ופשיטת רגל), רוקנו את הקבוצה תוך ביצוע מעשי מירמה, ובכלל זה זיופי מסמכים, רישומים כוזבים בספרי החברות והעברת כספיהן באמצעות חשבוניות פקטיביות ומצגי שווא.

לדברי המפרק, הנתבעים התרשלו התרשלות חמורה במילוי תפקידם, וחרף קיומן של אינדיקציות ברורות על אי סדרים חמורים בניהול הקבוצה, הם נמנעו מלנקוט באמצעי בקרה ופיקוח, שהיה בהם כדי לחשוף ואף למנוע את התנהלות בני משפחת מתוק. כמו כן, טוען המפרק שהנתבעים נמנעו מלדווח ולהתריע בפני הגורמים המוסמכים על מעשיהם ומחדליהם החמורים של בעלי השליטה.

אביבי, שכיהן בעבר גם כמנכ"ל בנק כרמל, מונה במאי 2006 לחבר ויו"ר ועדת הביקורת של החברה הציבורית ארזן אינטרנשיונל מקבוצת מתוק. בשנים 96'-99' שימש כדירקטור מקרב הציבור בחברה, וכן כיועץ לקבוצה ולבעלי השליטה בה. (ת.א. 2193/06).