קטע 18 ייסלל, אך חברת דרך ארץ תפחית גובה האגרה

בכך נענתה לפנייתו של יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, ח"כ משה כחלון, שדרש להפחית באופן משמעותי את אגרת הנסיעה בקטע שבין ואדי ערה לואדי מילק, למען רווחת תושבי הצפון.

חברת "דרך ארץ" התחייבה להפחית את סכום האגרה בכביש מספר 18. בכך נענתה לפנייתו של יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, ח"כ משה כחלון, שדרש להפחית באופן משמעותי את אגרת הנסיעה בקטע 18 בכביש חוצה ישראל בין עין תות לעין עירון, למען רווחת תושבי הצפון. סלילתו של הכביש תחל בעוד כשנתיים. מנכ"ל דרך ארץ, אהוד סביון, התחייב כי בקטע 18 לא יתקיים עדכון תלת שנתי במחיר האגרה. למעט הצמדה בתוספת 1.5% ריבית שנתית כמקובל כיום. התעריף לנסיעה בקטע 18 יוזל ב-50% ויעמוד על 3.52 שקל.

כחלון בירך היום (ג') על ההחלטה ואמר כי "נחיצותו וחשיבותו של סלילת קטע 18 לטובת תושבי הצפון ולקירוב הפריפריה למרכז הינה חד משמעית. המחיר שנקבע לנסיעה שווה לכל נפש ויסייע לתושבי הצפון". עם זאת, הוסיף כחלון כי בעקבות פניות רבות שהגיעו לועדת הכלכלה בשבועות האחרונים הנוגעות לאופן גביית קנסות ותוספות הפיגורים הנהוגות נגד המשתמשים בכביש האגרה, בכוונתו להיוועד עם שר התחבורה, שאול מופז, ולשכנעו בצורך הדחוף לשנות את התקנות כדי להקל על ציבור הנהגים הנוסעים בכביש.

לאחרונה גובש פיתרון לבעיית הקברים שנתגלו באתר קטע 18. מעבר לפיתרון ההנדסי שגובש, תידרש ועדת הכספים לאשר מקור תקציבי לפיתרון.

כמו כן, בהתאם לתנאי הסכם ההלוואה בין הזכיין לממנים הבכירים, המועד האחרון לסגירה הפיננסית הוא ה-30 ביוני. אישור סופי של הממנים מותנה בקיומם של מספר תנאים וקבלת אישורים מהזכיין. מדובר בקונסורציום של כ-50 ממנים ולפיכך הליך אישור הפורמלי אורך זמן. לאחר אישור ועדת הכלכלה הנושא יעבור לועדת הכספים שתידרש לאשר התחייבויות כספיות של המדינה.