תלונה נגד ליאור שליין: קבע את אשמת הנשיא קצב בטרם הוגש נגדו כתב אישום

נציב תלונות הציבור של הרשות השנייה אמר הדברים בהתייחס לתלונה שהגיש צופה

נציב תלונות הציבור, גיורא רוזן בדק תלונה שהגיש צופה על תוכנית הטלוויזיה "הלילה עם ליאור שליין" המשודרת בערוץ 10, ומצא כי יש נכון בדבריו של הנשיא משה קצב לפיהם התקשורת קבעה את אשמתו בטרם הוגש כתב אישום נגדו ובטרם נערך לו משפט צדק. בהתייחסו לתלונת הצופה שהגיעה לרשות השנייה, כתב רוזן, כי "אם להתייחס לדבריו של שליין, אזי הנשיא צודק" - כך עולה ממכתב שהגיע ל"גלובס".

התלונה מתייחסת לדברים שאמר שליין בקשר למשפחת קצב ולחשדות בדבר עבירות מין המיוחסות לו ולאחיו הצעיר ליאור. רוזן הצדיק את התלונה וכתב כי "האמירה של שליין - 'בוודאי גם האב היה מזיין מהצד' - כשהיא מיוחסת לאביו של הנשיא קצב היא בעיניי חמורה וגסה ואין בינה לבין סאטירה דבר וחצי דבר".

עוד כתב רוזן, כי "דומני כי על הרשות השנייה לתת דעתה לגבי מקרים מעין אלה. טמונה בהם סכנה של ליבוי דעת קהל וליבוי יצרים. כבר נאמר רבות שיש בכך אפילו משום מעשה של ניסיון לשנות את הדין לכאורה.

בתגובת לתלונה העביר ערוץ 10 את עמדתו לרשות, בה נכתב כי "סאטירה, מטבעה, מקצינה ומגחכת עובדות. העובדה היא שגם נשיא המדינה וגם אחיו נצעיר נחקרו בחשד לעבירות מין שונות שביצעו לכאורה. כוונת מערכת 'הלילה' לא הייתה חלילה לרמוז שמישהו נוסף ממשפחת קצב ביצע לכאורה עבירות דומות, אלא להבליט את העובדה שנגד בני משפחה אחת - נושאי תפקידים ציבוריים חשובים - הוגשו תלונות חמורות כל-כך".

רוזן אמר בתגובה לידיעה: "זו לא פעם ראשונה שמשחקים לידיים של אותה אימרה של הנשיא קצב שהתקשורת נגדו, ואני עומד לגמרי מאחורי הדברים שאני אומר. זה לא ראוי להגיד את הדברים. לנשיא קצב יש מעמד בפני החוק, ושליין הרשה לעצמו להגיד את הדברים בחופשיות. אני חושב שפליטות-הפה האלה הם סוג של ניצול במה לא הוגן".