קב' רובינשטיין תובעת 190 מיליון שקל בשל עיכוב ההיתר לבניית בית-אבות בצהלה

לדבריה, הסחבת בה נקטו מינהל המקרקעין, ועדת התכנון ועיריית ת"א נבעה משיקולים זרים

חברת אחוזת צהלה, הנמנית על רשת חברות מקבוצת אברהם רובינשטיין ושות', הגישה היום (א') לבית המשפט המחוזי בת"א תביעה בסכום של כ-190 מיליון שקל נגד מינהל מקרקעי ישראל, עיריית ת"א והוועדה המקומית לתכנון ובנייה ת"א. זאת, בטענה לעיכוב ניכר במתן היתר לבניית פרויקט דיור מוגן בשכונת המשתלה בצהלה שבתל אביב.

לפי כתב התביעה, שהוגש באמצעות עו"ד חיים וינטרוב, לפני למעלה מתשע שנים חכרה "אחוזת צהלה" מהנתבעים מגרש בשכונת המשתלה, עליו ביקשה להקים בית דיור מוגן, ובו 208 יחידות דיור.

התובעת מציינת כי במהלך 98' אישרה הוועדה המקומית כי מבחינת התב"ע אין מניעה לאשר את הפרויקט, ואולם היתר הבנייה לפרויקט הוצא רק בשנת 2004. התובעת מציינת כי האישור הוצא רק לאחר שוועדת הערר המחוזית נטלה בצעד חריג את סמכותה של הוועדה המקומית והורתה על מתן ההיתר המבוקש. זאת, לאחר ששוכנעה שהוועדה המקומית אינה מעניקה את ההיתר בשל שיקולים זרים ובלתי ענייניים.

בהחלטתה החריגה ציינה ועדת הערר את דרך הייסורים שנאלצה התובעת לעבור בוועדה המקומית, שהתחמקה באופן עקבי מדיון לגופו של עניין בבקשה. זאת, בשל התנגדותה העקרונית למימוש זכויותיה של התובעת בהתאם להוראות התוכניות התקפות. ועדת הערר הורתה מפורשות לוועדה המקומית להשלים את הטיפול בבקשה להיתר ביעילות ובזריזות, תוך התחשבות במסכת העיכובים הממושכת, שהיתה מנת חלקה של התובעת בפרויקט.

התובעת מציינת כי במשך שבע שנים היא עשתה כל מאמץ אפשרי להוציא היתר בנייה לפרויקט המותר ומעוגן בהוראות התב"ע, ואולם נתקלה בסירוב ובעמדה בלתי עניינית מצד כל הנתבעות - בעלות המגרש וועדות התכנון. לדבריה, עמדתן התבטאה ב"סחבת אין קץ ובסדרת החלטות המונעות כולן בשיקולים זרים".

אחוזת צהלה מבקשת לפצותה בגין אובדן רווחים, הוצאות מימון ביתר, אובדן ההקלות מכוח המפעל המאושר, אי מימוש ההקלות והוצאותיה המשפטיות במהלך הטיפול בהליכים התכנוניים והמשפטיים. טרם הוגש כתב הגנה.