משרד עוה"ד גולדפרב, לוי, ערן נכנס לתחום ההגבלים העסקיים

משרד עוה"ד השני בגודלו בארץ צירף לשורותיו את עו"ד רוית ארבל, שתקים מחלקה ייעודית בתחום ההגבלים וגם תעמוד בראשה

משרד עוה"ד גולדפרב, לוי, ערן, מאירי ושות', השני בגודלו בארץ, פורש כנפיים גם לתחום ההגבלים העסקיים. לשם כך, צירף המשרד לשורותיו את עו"ד רוית ארבל, שהיתה שותפה במשרד וינשטוק-זקלר, משרד נישה מהמובילים בתחום ההגבלים העסקיים. ארבל תקים מחלקה ייעודית בתחום זה במשרדה החדש וגם תעמוד בראשה.

משרד גולדפרב, המעסיק כיום כ-135 עורכי דין (ונצמד להרצוג-פוקס-נאמן), הוא מהמובילים בתחום שוק ההון והחברות. המשרד מלווה עסקאות מיזוג ורכישה מהגדולות והמורכבות במשק. עד היום עיסוקו של המשרד בתחום ההגבלים העסקיים נעשה כפעילות נלווית לפעילות העסקאות של המשרד.

"התמקצעות בכל נושא"

במסגרת מדיניות המשרד להציע ללקוחותיו מענה שלם וממוקד בכלל (one stop shop) ובתחום זה בפרט, החליטו בגולדפרב לאחד את הטיפול בתחום ההגבלים העסקיים תחת מחלקה ייעודית אחת, שבראשה תעמוד כאמור, עו"ד רוית ארבל. בתפקידה החדש תלווה ארבל את כל העסקאות המטופלות ע"י המשרד הכוללות סוגיות בתחום ההגבלים העסקיים - מיזוגים ורכישות, מונופולים והסדרים כובלים. כמו כן, יציע המשרד שירותים בתחום זה במנותק מהטיפול בעסקאות, לרבות שירותי ליטיגציה בתחום ההגבלים העסקיים.

עו"ד יהודה (יודי) לוי, השותף המנהל בגולדפרב, אומר כי "תחום ההגבלים העסקיים, בדומה לתחום המיסוי, נדרש כייעוץ נלווה בכל עסקת מיזוג או רכישה, גדולה כקטנה. עם זאת, זהו תחום המהווה גם מומחיות העומדת בפני עצמה, במנותק מעסקאות, שחשיבותה להתנהלותם התקינה של תאגידים ושל עסקים גוברת והולכת".

עו"ד נחמה ברין, שותפה בכירה וחברה באקזקוטיבה של המשרד, אומרת כי "כבר לפני כמה שנים הבנו במשרד שמקצוע עריכת הדין הולך להתמקצעות בכל נושא. בשנים האחרונות גם אנחנו הולכים בכיוון הזה. הקמנו למשל מחלקה ייעודית בתחום המיסים ותוכניות תגמול ייעודיות לעובדים, התמזגנו עם משרד דנקנר-לוסקי כדי להתמקצע בנדל"ן ובדיני תכנון ובנייה. אנו בונים זאת די מהר והגבלים עסקיים זה הדבר הבא שחשבנו שראוי שנתמקד בו. רצינו גם שיהיה אדם מקצועי שירכז ויטפל בזה וייתן מענה ספציפי ממוקד".

ההחלטה לבחור ברוית ארבל, נובעת, בין היתר, מניסיונה בתחום. היא התמחתה במיזוג חברות, ייעוץ ומתן חוות דעת מקצועיות בהסכמים ובעסקאות בהיבטים הנוגעים לדיני הגבלים עסקיים (הסדרים כובלים, מגבלות על בעלי מונופולין) וליווי שוטף של פעילות בעלי מונופולין, בקרב חברות ממשלתיות ותאגידים גדולים במשק. בנוסף, היא ייצגה לקוחות בפני רשות הגבלים עסקיים ורשויות אחרות וטיפלה בתביעות רגילות וייצוגיות ואישומים פליליים בתחום ההגבלים.

"ההזדמנות כאן גדולה"

ארבל (33) הוסמכה לעריכת דין ב-97', ולאחר שירות בפרקליטות הצבאית כתובעת וכעוזרת התובעת הראשית, היא הצטרפה בשנת 2000 למשרד וינשטוק-זקלר, שם עבדה כשבע שנים, מהם שנתיים כשותפה.

ארבל אינה מודאגת מהקושי להתבלט במשרד ענק לעומת היכולת לעשות כן במשרד נישה. "זו עבודה שונה לחלוטין. זה חלק ממערך שלם, מתן מענה למגוון רחב מאוד של נושאים שבהם עולה ההיבט של הגבלים. נושא ההתבלטות הוא עניין של מקצועיות בתחום, ומבחינה זו זה לא משנה אם אתה במשרד נישה או במשרד גדול".

בכוונת המשרד לתגבר את המחלקה בגיוס עורכי דין חדשים, "כדי שניתן מענה מעבר למה שעשו בו עד היום", לפי ארבל. כך למשל, המשרד עסק פחות בהסדרים כובלים ומונופולים. "אני מניחה שאטפל גם בליטיגציה ואולי אפילו בתיקים פליליים, שגם בהם עסקתי", היא אומרת.

ההחלטה לעבור לגולדפרב, היא אומרת, "היא חלק מההתפתחות המקצועית. אתה עולה שלב, עובר ממשרד שבו אמנם הייתי שותפה אבל עבדתי תחת ניב זקלר, ופה אני מרכזת תחום מקצועי ועומדת בראשו. ההזדמנות כאן היא הרבה יותר גדולה. כל המערכת מסביב נותנת הזדמנות טובה להתקדם מבחינה מקצועית".