בקשה לייצוגית ב-491 מיליון שקל נגד חברות הדלק: "גביית דמי השירות בתחנות לא פורסמה כראוי"

לטענת התובעת, תושבת חיפה, פז, דלק, סונול לא נקטו בסימון מחירים מתאים - ולכן זכאי ציבור הנהגים והמתדלקים להחזר דמי השירות שנגבו מהם מיוני 2002

לבית המשפט המחוזי בחיפה הוגשה בתחילת השבוע תביעה ובקשה לאישורה כייצוגית נגד חברות הדלק הגדולות - פז, דלק, סונול - בטענה לגביית דמי שירות בתחנות התדלוק שלא כדין. אם תאושר הבקשה, היקף החשיפה של חברות הדלק לתביעה עשוי להגיע לסכום של כ-491 מיליון שקל.

לטענת התובעת, תושבת חיפה, חברות הדלק לא נקטו בסימון מחירים מתאים, ובהיעדרו גבו דמי שירות עודפים מהצרכנים. בתביעה נטען כי בשל כך זכאי ציבור הנהגים והמתדלקים להחזר דמי השירות שנגבו מהם מאז יוני 2002 ועד היום.

בתביעה נטען, באמצעות משרד עוה"ד נשיץ, ברנדס ושות', כי חברות הדלק התעלמו מחובתן לפרסם את גביית דמי השירות באופן ברור. "שומה היה על חברות הדלק לסמן את מחיר הדלק לרבות דמי השירות על המשאבות עצמן ולא במקום אחר", נכתב.

על-פי חוק, על בנזין הנמכר כיום בחברות הדלק בשירות עצמי אין להוסיף כל סכום. לעומת זאת, בבנזין הנמכר בשירות מלא (על-ידי מתדלקים) מותר לגבות תוספת עמלה של כ-12 אג' לליטר בעד השירות, וכן לגבות דמי שירות (עד 2 ש"ח) מהשעה 20:00 בערב ועד השעה 06:00 בבוקר.

בחברות הדלק דוחים את כל הטענות שהועלו בבקשה לתביעה ייצוגית. גורמים בכירים בחברות הדלק אמרו היום (ב') כי החברות פועלות בהתאם לצו הפיקוח של המחירים שקבע משרד התשתיות. בחברות הדלק מוסיפים כי משרד התשתיות פרסם את הצו ברשומות והצרכנים עודכנו לגבי אופן גביית דמי השירות.