דו"ח: כך ניתן היה למנוע את חטיפת גלעד שליט

יממה לפני חטיפת שליט עצר השב"כ שני פעילי חמאס, שסיפקו התרעה חמה וממוקדת על ניסיון לחטוף חיילים ממוצבים באזור הרצועה - בדיוק כפי שקרה יממה לאחר מכן

10 עמודים של טקסט, תמונות ותרשימים חיברו בפיקוד הדרום בעקבות חטיפתו של גלעד שליט, לפני שנה בדיוק. הדו"ח הזה, שפרטיו המלאים נחשפו לראשונה בגל"צ, מעלה את השאלה עד כמה הייתה החטיפה באמת בלתי-נמנעת?

מפרטי דו"ח פיקוד הדרום של צה"ל עולה כי יממה לפני אירוע החטיפה של שליט עצר השב"כ שני פעילי חמאס - האחים מוסטפא ואוסמה מועמר - שסיפרו בחקירתם על תכניות הארגון לבצע חטיפה באזור כרם שלום. על פי הדו"ח, שנכתב בידי כוחות הביטחון באיזור, בחקירה סיפקו האחים התרעה חמה וממוקדת, לפיה ינסו המחבלים לחדור לשטח ישראל דרך מינהרה מתחת לביצורי הגבול בציר הוברס, כדי לחטוף חיילים ממוצבים באזור הרצועה - בדיוק כפי שקרה יממה לאחר מכן.

פרץ: למדנו את הלקח

מחטיפת שליט על אף ההתראה הממוקדת, הצליחו 7 פעילי חמאס לבצע את תכניתם, מבלי שצה"ל הצליח לסכלהּ. שר הביטחון, עמיר פרץ, התייחס לממצאי הדו"ח: "כל אירוע החטיפה יצר תחקיר עומק ושינוי בפריסה. הדברים התבלטו למול נסיונות החטיפה שהתצבעו לאורך כל השנה".

יצויין כי עקב ההתראה הממוקדת הוחלט בצה"ל לתגבר את הכוחות באזור הגבול עם הרצועה. בשטח הוצבו טנק, שיריונית והוגברו אמצעי התצפית. אבל הדבר לא מנע את פעולת המחבלים - שליט נחטף מתחת לאפם של הכוחות שערנותם כבר לא היתה בשיאה.