תביעה נגד המוהל ד"ר פנחס גונן: התרשל בברית לשני תינוקות והעמידם בסכנת חיים

ביחס לאחד התינוקות נטען כי כלי דם שלו נפגע באזור הברית, אך גונן לא טרח לחבוש את האזור - ובהמשך אובחן התינוק כסובל מאובדן דם ניכר

לבית משפט השלום בת"א הוגשה תביעה נזיקית נגד הרופא והמוהל ד"ר פנחס גונן, בטענה ששני תינוקות שנימולו על-ידו הועמדו בסכנת חיים בשל רשלנותו.

בתביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד אורי דניאל נטען, כי הורי התינוקות בחרו בד"ר גונן כמוהל משום שהוא כירורג בהכשרתו. ביחס לאחד התינוקות נטען, כי כלי דם שלו נפגע באזור הברית. ואולם, נטען, גונן לא טרח לחבוש את האזור, בנימוק שכך הוא נוהג בדרך-כלל, כפי שמצויין בעלון שלו המחולק ללקוחותיו, "דבר חמור ומסוכן כשלעצמו, שבדיעבד החריף את הסיכון". למרות שהתינוק סבל מדימום, נטען בתביעה, גונן הרגיע את הוריו בנימוק ש"יהיה בסדר".

ההורים מציינים כי למרות שד"ר גונן אמר להם שאין צורך לפנות את התינוק לבית-חולים, הם פעלו בניגוד לעצתו ופנו למוקד חירום. במוקד אובחן התינוק "כסובל מאובדן דם ניכר, ונצפה בו המוגלובין בשיעור של 7% מ"ג! רק בכדי לסבר את האוזן, מדובר ברמת המוגלובין מסוכנת, המחייבת התערבות חירום ועירוי דם". לדברי ההורים, "בהתנהגותו הרשלנית הציב גונן את התובע (התינוק) בסיכון חיים ממשי, כך ממש, גרם לו לנזקים וגרם להוריו לעגמת נפש גדולה".

הורי התינוק השני טוענים, כי אחרי הברית התקשרו לגונן, ואמרו לו ש"משפריץ דם מאזור הברית", אולם הוא השיב: "המתינו עוד 20 דקות ונראה מה יתפתח". גם בהמשך היום הרגיע אותם ("יהיה בסדר") עד שהפסיק להשיב לפניותיהם.

לטענתם, בכך הוא נהג אף בניגוד להוראות בעלון שלו עצמו. גם כאן פונה התינוק לבית החולים, והוריו טוענים כי הוא הועמד בסכנת חיים גדולה בשל רשלנותו הנטענת של גונן. טרם הוגש כתב הגנה. (ת.א. 35439/07).