אמון הציבור דורש לעצור זליגת התכנים בערוצי הספורט: "סכנה שצופי ספורט 5 ו-5 פלוס יישארו עם ביליארד, החלקה על הקרח, התעמלות אמנותית ושיט"

הדרישה הופנתה למועצה לשידורי כבלים ולוויין * ערוץ הספורט: "עד שארגון אמון הציבור לא יתקנו נתונים ועובדות בהודעתם, לא נתייחס"

ארגון אמון הציבור פנה למ"מ יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולוויין, נעמה הניג, בדרישה לעצור את הפרטת תוכן ערוצי הספורט. לדברי גלית אבישי, מנכ"ל הארגון, "מפעילי הערוצים בתשלום ממשיכים לרוקן מתוכן את ערוצים 5 ו-5 פלוס, מוסיפים חטא על פשע ודורשים תשלום נוסף למרות שלא הוסיפו תכנים חדשים. יש לצמצם את התשלום על חבילות הבסיס למינימום ההכרחי ולחייב את החברות לנהל תחרות ממשית על הערוצים הייעודיים".

לדברי אמון הציבור, תופעת "המדרון החלקלק בכל הנוגע לזליגת שידורי הספורט לערוצים הניתנים בתשלום ממשיכה להתחזק ולהתרחב, כאשר הכוונה של הארגון היא בעיקר לזליגת התכנים מערוצי ספורט 5 לערוצים החדשים שהשיק ערוץ הספורט בחודשים האחרונים, ספורט גולד וספורט לייב.

"זליגת התכנים, אשר החלה לפני מספר שנים בהעברת תכנים מערוץ 5 לערוץ 5 פלוס והתנהלה ללא הפרעה מצד הגורמים הרגולטורים, ממשיכה כעת בזליגת התכנים מערוץ 5 פלוס לערוצים 5 גולד ו-5 לייב. כתוצאה מכך, נוצר מצב בו נדרשים הצרכנים לשלם יותר תשלומים על מנת לצפות בכמות זהה לתכנים בהם צפה בעבר", טוענת אבישי.

כדוגמה לכך נותן הארגון את טורניר הטניס בווימבלדון והקופה אמריקה בכדורגל. "אוהדי הכדורגל והטניס בישראל הופתעו לגלות כי מלבד מספר משחקים מועט אשר ישודר בערוץ 5, ישודרו מרבית המשחקים בתשלום נוסף בערוץ בתשלום. בעניין זה טוענים בארגון כי בשנה שעברה שודר טורניר ווימבלדון בערוץ 5 ללא תשלום, וטורניר הקופה אמריקה שודר לפני שמונה שנים ללא תשלום בערוץ 5.

"אם תימשך מגמה זו, קיימת סכנה מוחשית לפיה צופים שידם אינם משגת לשלם, יוכלו לצפות בערוץ 5 ו-5 פלוס בשידורי ספורט פופולריים פחות כדוגמת ביליארד, החלקה על הקרח, התעמלות אמנותית, שיט וכדומה", הוסיפה אבישי.

אמון הציבור טוען כי זליגת תכנים איננה מוגבלת לערוצי הספורט והתרחבה גם לערוצים נוספים כדוגמת ערוץ הסרטים, אשר סרטי האיכות ששודרו בו הועברו לערוצי סרטים בתשלום.

מערוץ הספורט נמסר: "עד שארגון אמון הציבור לא יתקנו את הנתונים והעובדות כביכול הנכללים בהודעה שהוציאו, אין לנו מה להתייחס לנתונים".