מעצב העל ראלף לורן: חבילת שכר של 25.9 מיליון דולר

ראלף לורן, ממעצבי האופנה המובילים בארה"ב, זכה לחבילת תגמולים שנתית בסך 25.9 מיליון דולר, כך עולה מהדו"ח השנתי של חברת פולו ראלף לורן, שהוגש ביום ו' לרשות ניירות ערך האמריקנית (SEC). הדו"ח מפרט את ההטבות שקיבל המגה-מעצב: משכורת שנתית צנועה של מיליון דולר, פלוס שווי מניות בסך 5.54 מיליון דולר, אופציות בסך 2.71 מליון דולר ו-16.5 מיליון דולר בונוסים.

חברת פולו נסחרת בבורסת ניו יורק, ומניותיה עלו בשנים האחרונות באופן דרמטי. נכון ליום ו', הגיע המחיר של מניית החברה ל-102.30 דולר.

ראלף לורן בן ה-67, מעצב-על קלאסי מהמובילים בארה"ב ובעולם, הקים את החברה לפני ארבעים שנה. הילד היהודי מברונקס, שנולד בשם ראלף ליפשיץ, החל את הקריירה שלו במכירת עניבות תחת השם פולו, לאחר שקנה את החברה מהאחים ברוקס שעבורם עבד.

ב-1969 כבר היה לו בוטיק בתוך הכלבו היוקרתי בלומינגדיילס, וב-1971 העז לפתוח חנות אקסקלוסיבית עצמאית הנושאת את שמו בבוורלי הילס, שעיקרה קולקציה קלאסית של בגדי נשים. עשר שנים מאוחר יותר הימר על הקלף הגלובלי: רחוב ניו בונד המפורסם בלונדון היה היעד הראשון. ב-1993 החל ראלף לורן לייצר את חולצת הפולו הספורטיבית, שכבשה צרכנים אליטיסטיים ואחר כך הפכה למותג פופולרי גם בין העשירים פחות. שלושים שנה לאחר שייסד את החברה שלו, לקח אותה לורן לבורסה.

לורן לא הסתפק בעיצוב בגדים. המותג היקר פלש גם לאביזרי אופנה כמו חגורות, תכשיטים, בשמים, רהיטים וכלי בית. כל פריטי הקולקציות השונות שלו מוצגים בחנויות ברחבי העולם ובחנות הדגל האקסקלוסיבית של ראלף לורן בשדירות מדיסון בניו יורק.

המותג האקסקלוסיבי המשיך לקרוץ למשקיעים שהאמינו בטעם הקלאסי והשיקי של ראלף לורן. החברה הציבורית המשיכה לשדר אליטיסטיזם משתלם, והרווחים קיבלו תנופה בשלוש השנים האחרונות. ברבעון הרביעי בשנה החולפת טיפסו רווחי החברה ב-17% כתוצאה ממכירה אגרסיבית בבתי הכלבו.

בשנת 2000 פנתה חברת ראלף לורן לבית המשפט בתביעה נגד חברת ג'ורדאש של האחים נקש ואגודת הפולו האמריקנית. ראלף לורן זעמה על שימוש בסמל המפורסם שלה - רוכב הפולו - על גבי חולצות פולו שחברת ג'ורדאש ייצרה עבור האגודה. המאבק המשפטי הסתיים לאחר חמש שנים בניצחון של האחים נקש ובעלבון צורב לראלף לורן.

ההפסד המשפטי לא גרע מהתגמול הכספי לו זוכה מייסד ויו"ר החברה. בשנה שעברה זכה לורן לתגמולים כספיים נמוכים יותר, רק 20.5 מיליון דולר לעומת 25.9 מיליון דולר השנה. עם מכירות של יותר מ-4 מיליארד דולר בשנה, יכול לורן להתרווח בבתים שבבעלותו ברחבי העולם, ולתכנן את הדבר הבא באופנה האמריקנית.