פפו לא סחף אחריו את הבורסה בלונדון: פארק-פלאזה גייסה "רק" 170 מ' ד' לפי 450 מ' ד'

תכננה לגייס בממוצע 208 מ' ד' ובמקסימום 228 מ' ד', אך המחיר נקבע על הרף התחתון של הטווח * ביום המסחר הראשון איבדה המניה 9% > טלי ציפורי

חמש שנים לאחר שמחק את חברת מלונות ים-סוף מהבורסה המקומית, חוזר אלי פפושדו לגייס אקוויטי והפעם בשוק ההון הבריטי. אתמול (ד') בערב הודיעה Park Plaza, בעלת בתי-המלון שבשליטתו, על השלמת הנפקתה ב-AIM, הבורסה המשנית בלונדון. פארק-פלאזה הנפיקה 15.45 מיליון מניות לפי מחיר של 5.5 ליש"ט למניה, וגייסה 85 מיליון ליש"ט (170 מיליון דולר) לפי שווי חברה - אחרי הכסף - של 225 מיליון ליש"ט (450 מיליון דולר). פפושדו, הידוע בכינויו "פפו", קיווה להנפיק עד 17 מיליון מניות לפי טווח מחירים שנע בין 5.5 ל-6.7 ליש"ט (גיוס של 187-228 מיליון דולר), אך נאלץ להסתפק ברף התחתון של טווח המחירים. המניות שהונפקו מהוות 38% מהון החברה, אחוז גבוה יחסית של הון שמונפק במסגרת הנפקה ב-AIM.

כחתם ההנפקה והיועץ הממונה שימש בנק ההשקעות האמריקני מורגן סטנלי, שיקבל את האופציה לרכוש מהחברה 1.55 מיליון מניות נוספות ולהזרים לקופתה 8.5 מיליון ליש"ט (17 מיליון דולר). המסחר המותנה במניה - תחת הסימול PPH LN - החל היום, והמסחר הבלתי-מותנה יחל ביום שלישי הבא, ה-17 בחודש. היום החלה המניה את דרכה הציבורית ברגל שמאל, כשנפלה בכמעט 9% למחיר של 5.0 ליש"ט.

למרות שההנפקה בוצעה לפי המחיר המינימלי אותו קבעה החברה, בוריס איבשה (Boris Ivesha), מנכ"ל פארק-פלאזה, נשמע מעודד בהודעת החברה. "אנו מרוצים מהעניין שנוצר בסיפור של פארק-פלאזה ומהתמיכה שקיבלנו מהמשקיעים המוסדיים. הפייפ-ליין הנוכחי של החברה צפוי להכפיל את מספר החדרים במלונות החברה במהלך ארבע השנים הבאות", ציין איבשה. פפושדו עצמו מכהן כיו"ר החברה.

לפארק-פלאזה יש כיום 24 בתי-מלון (ארבעה כוכבים) הפרושים באירופה ובמזרח-התיכון ופועלים תחת שני שמות מותג, Park Plaza ו-art'otel. בתי-המלון של החברה מתפרשים על-פני שש מדינות אירופאיות, לא כולל מלון אחד בתל-אביב. שמונה ממלונות החברה ממוקמים באנגליה ובאירלנד, תשעה בגרמניה, חמישה במדינות ה-Benelux (בלגיה, הולנד ולוקסמבורג) ואחד נוסף בהונגריה.

לדברי החברה, מלונותיה ממוקמים בלב מרכזי העסקים והתיירות של כל מדינה, והם גם קרובים לנתיבי תחבורה דוגמת שדות-תעופה או תחנות-רכבת. את המלונות שפועלים תחת המותג Park Plaza מפעילה החברה יחד עם ענקית המלונאות האמריקנית Carlson, ואילו כל אחד מהמלונות שפועלים תחת המותג art'otel מותאם לתפיסה של אמן מוביל במדינה בה הוא ממוקם. "המותג art'otel פונה ללקוחות מתוחכמים, שיש להם עניין באמנות ובתרבות", נכתב בהודעת החברה. ברוב המקרים, מלונות ה-art'otel קטנים ממלונות ה-Park Plaza ומכילים 100-200 חדרים (לעומת 150-500 ב-Park Plaza).

עוד מציינת פארק-פלאזה בהודעה, כי היא מתכננת להרחיב את פעילותה הן באמצעות בניית מלונות נוספים והן באמצעות רכישה של מלונות קיימים. כך למשל, מתכננת החברה לבנות עד סוף שנת 2010 ארבעה מלונות חדשים וגם להרחיב מלון קיים. מלונות אלו יגדילו את מספר החדרים הכולל ב-1,840, לכמעט 6,000 חדרים. כמו-כן, החברה חתמה על הסכמי זיכיונות לפיהם היא תפעיל עד סוף שנת 2010 12 מלונות נוספים, שיכללו 2,210 חדרים וימוקמו באירלנד, צפון-אפריקה ומדינות המפרץ. "