המועצה למניעת עישון מאיימת מאיימת בתביעה ייצוגית בסך 1.25 מיליארד שקל נגד רשות שדות התעופה

יו"ר המועצה: "ההפרדה בנתב"ג בין מקום שאסור לעשן בו ובין מקום מותר היא חבל. איך החבל אמור למנוע מהעשן לעבור ממקום אחד לשני?"

המועצה הישראלית למניעת עישון מאיימת להגיש תביעה ייצוגית בסך 1.25 מיליארד שקל נגד רשות שדות התעופה. לטענת הארגון, נמל-תעופה בן-גוריון אינו אוכף את החוק להגבלת עישון במקומות ציבוריים.

המועצה פנתה בימים האחרונים להנהלת רשות שדות התעופה והעבירה לה מסר ברור: אם נמל-התעופה בן-גוריון לא יקיים את הוראות החוק עד 15 באוגוסט - תוגש נגדו תביעה ייצוגית על סך 1.25 מיליארד שקל.

החישוב מסתמך על פיצוי של 1,000 שקל לכל מי שעבר בנמל-התעופה בשנה החולפת - זאת עפ"י נתוני הלמ"ס. כמו כן מסתמך החישוב על פסק הדין התקדימי לפני כשנתיים של בית המשפט העליון, אז חוייבה מסעדת פוקצ'טה בירושלים לפצות לקוחה ב-1,000 שקל גם בלי להוכיח שנגרם לה נזק ממשי.

איום התביעה הגיע בעקבות תלונות שהוגשו למועצה למניעת עישון, בעיקר בעניין ההמתנה לטיסות בשערים. נוסעים ועובדים במקום טוענים כי בעת שהותם שם, אין להם דרך להתחמק מעשן הסיגריות שמיתמר בכל הסביבה.

יו"ר המועצה הישראלית למניעת עישון, עו"ד עמוס האוזנר, אמר כי נתב"ג אמור להיות חלון הראווה של ישראל, אך הוא מציג מדינה שלא יודעת לשמור על חוקיה: "על-פי התלונה האחרונה שהתקבלה אצלנו, ההפרדה בין מקום שאסור לעשן בו ובין מקום שמותר היא חבל. איך החבל אמור למנוע מהעשן לעבור ממקום אחד לשני?".