צלמים שהפכו למותגים בתחומם

העולם האמיתי מלא בפגמים. האמנים הנמצאים מהצד השני של המצלמה, בשימת לב לפרטים, במקצועיות, בהצהרה אופנתית ובכריזמה רבה, הם המוציאים לפועל של עולם יפה יותר, כמעט מושלם או מכוער עד כאב, אם צריך. אלה הם צלמי הפרסום שהפכו לשם דבר בתעשייה

יורם אשהיים

" מי הוא: אשהיים, בן 50, הגיע לצילום לגמרי במקרה: "כשלמדתי פסיכולוגיה וקרימינולוגיה, אספתי חברה שצילמה רהיטים מהסט שבו עבדה וביקשו ממני להחליף אסיסטנט לשבועיים. נדבקתי בחיידק והתאהבתי, ואחרי שנה הייתי צלם".

בהמשך גר אשהיים כארבע שנים בסן-פרנסיסקו, והתמחה במיחשוב ואפקטים מיוחדים בצילום. במקצוע 25 שנה. "אני מטפל במגוון רחב של תחומים, החל ממזון, דרך צילומי אווירה טכניים ועד מכוניות", הוא אומר.

" מקורות גאווה: "לקוחות ומשרדי פרסום מרוצים" הוא, אומר. קמפיין "הכי חד טושיבה" שזכה בפרסים רבים, מודעת "החציל" של ניופאן שזכתה בתחרויות "דג הזהב" וב"קקטוס", קמפיין "קפה פלטינום" של עלית וקטלוגים של אורנג' ושל פלאפון.

" אומרים עליו: צלם הסטיל-לייף המוביל בארץ. מקצוען אמיתי שיודע לתת פתרונות ברמה גבוהה. מוביל בראייה הכוללת בין צילום לעיבוד מחשב, עם יכולת לתת ערך מוסף אמיתי לעבודה.

" חלום רטוב: להתקלח.

מנחם רייס

" מי הוא: רייס, בן 57, למד צילום באופן עצמאי. "אבא שלי היה חובב צילום, וכשהייתי ילד הוא היה מראה לי איך מפתחים צילומים בקערה. מקטנות התאהבתי במקצוע". רייס היה מאז ומתמיד עצמאי. את הסטודיו יש לו כבר 20 שנה. "אני בעיקר צלם פרסום, אך עושה גם עבודות אופנה. במסגרת עבודתי אני משתף פעולה עם כל משרדי הפרסום הגדולים", הוא אומר.

" מקורות גאווה: קמפיינים לקוקה-קולה, סוני, D&G, וולוו, גולדסטאר.

" אומרים עליו: רייס מכונה לעיתים מק'גייוור על-ידי לקוחות קרובים וחברים. זאת, בשל יכולתו האינטואיטיבית לייצר פתרונות לבעיות מסובכות ולבנות עזרים ומודלים לפני ובמהלך ביצוע צילומים מורכבים.

" חלום רטוב: אין משהו שרציתי לעשות ולא הגשמתי. אם אני בכל זאת צריך לבחור, הייתי מקיים תערוכה של יצירות האמנות שלי.

מירי דוידוביץ'

" מי היא: דוידוביץ', בת "40 ", למדה צילום במכללת הדסה בירושלים וב-Polytechnic of central London בלונדון. "התחלתי לצלם לפני 25 שנה. אני עצמאית מהיום הראשון, מלבד שתי עבודות קצרות כאסיסטנטית". מתמחה בצילום אופנה.

" מקורות גאווה: קמפיינים לקום איל פו, ליווי'ס, גולף, בנק הפועלים, גוטקס. משתפת פעולה עם עיתונים שונים: "העיר", "ליידי גלובס" ו"לאשה".

" אומרים עליה: צלמת קלאסית. עושה עבודות יפות, מתוקות ומוקפדות.

" חלום רטוב: שהעבודות שלי יתפרסמו ב"ווג" האנגלי, ולעבוד עם חברות בינלאומיות.

יקי הלפרין

" מי הוא: הלפרין, בן 60, החל לעבוד כאסיסטנט בתחום ב-1972, עם סיום לימודיו במדור ללימודי חוץ של הטכניון. שנתיים אחר-כך הפך לעצמאי ופתח סטודיו משלו. הלפרין מתמחה בצילומי אופנה ופרסום עם אנשים.

" מקורות גאווה: בזמן זה או אחר עבדתי עם כל החברות הגדולות. בין היתר עשיתי עבודות לאסקייפ, לגדעון אוברזון, לג'ייד ולניו-פארם.

" אומרים עליו: צלם אופנה בחסד. עושה עבודה מאוד נקייה ושומר על רמה גבוהה כבר הרבה שנים. בעל סגנון קלאסי, נקי, עם איכויות בלתי מתפשרות של תאורה.

" חלום רטוב: את רוב החלומות שלי הגשמתי. כל צלם חולם באיזשהו שלב לכבוש את העולם, אבל אני בחרתי להישאר בארץ. מה שאני רוצה זה להמשיך לעשות את מה שאני עושה היום.

עודד קליין

" מי הוא: קליין, בן 49, בעל סטודיו לצילום כ-20 שנה. קליין התחיל כאסיסטנט בלי ידע קודם בצילום. אחרי שעבד כצלם מספר שנים, טס לארצות-הברית ועבד שם כשנה. "בתחילת הדרך עשיתי יותר צילומי פרסומת ומזון. כיום, ההתמחות שלי נעה יותר לכיוון הסטילייף והמזון", הוא אומר.

" מקורות גאווה: יופלה, מאמא עוף, המאפים של עלית, חטיפי הבריאות ENERGY, טבעול. מצלם עבור חברות מזון מחו"ל, כגון SABRA.

" אומרים עליו: עושה עבודה מאוד מוקפדת ומדויקת. אשף בתחום צילומי המזון והסטיל-לייף. צלם טכני מצוין.

חלום רטוב: להמשיך לעשות את מה שאני עושה היום רק טוב יותר.

אייל נבו

" מי הוא: נבו, בן 31, בעל סטודיו לצילום, מתמחה בצילום אופנה. "לא למדתי צילום. התחלתי לצלם לגמרי במקרה, ומשם כבר הכול התגלגל", הוא אומר.

" מקורות גאווה: קמפיינים של קסטרו, גוטקס, גריפ ופרטנר.

" אומרים עליו: מאוד משתדל לתת אמירה ויזואלית משלו לצילום. מתעקש לבטא את עצמו באופן ראוי להערכה. הכניס לצילום האופנה בארץ תחושה של קולנוע.

" חלום רטוב: לעשות סרט - לביים, לצלם ולהיות שותף בכתיבה.

אשל עזר

" מי הוא: עזר, בן 47, למד צילום במכללת ויצ"ו וב-School of Visual Arts בניו-יורק. "היה לי מזל גדול ומיד כשסיימתי את הלימודים החתימה אותי סוכנות גדולה בחוף המערבי בארצות-הברית. כבר בשנה הראשונה התפרסמו עבודות שלי במגזין הנחשב 'ווג'". אחרי שמונה שנים בארה"ב חזר לארץ ב-1995, ושנה אחר-כך פתח סטודיו משלו. במקביל המשיך עזר לעבוד עם לקוחות מחו"ל. מתמחה בצילום אופנה.

" מקורות גאווה: בחו"ל צילמתי הרבה כרזות של סרטים, ועבדתי עם חברות תקליטים ואולפנים גדולים. ביניהם, צילמתי את הכרזה של הסרט "משתגעים על מרי", את וינונה ריידר, טיירה בנקס, וכרזה עם דיוויד לינץ' לטווין פיקס. בארץ צילמתי קמפיינים לקסטרו, רנואר, גוטקס, לי קופר, ורסאצ'ה, לוריאל ולקרליין.

" אומרים עליו: צלם מרשים. עושה עבודות המשדרות הרבה כריזמה. כשהגיע מחו"ל הביא חידוש לעולם הצילום, וקידם את תחום צילום האופנה בארץ.

" חלום רטוב: להיות חופשי כדי לצלם אך ורק את מה שאני רוצה.

רון קדמי

" מי הוא: קדמי, בן 48, בוגר האקדמיה לאמנויות יפות בפריז במגמת ציור, ובית-הספר בית צבי לקולנוע. את הסטודיו שלו פתח ב-1990 כשהחל לצלם. "במקביל אני עוסק באמנות ובאוקטובר הקרוב אני מציג תערוכה של צילומים עם אמנות פלסטית, במוזיאון לאמנות ישראלית מודרנית". מתמחה בצילום אופנה ובאמנות. בנוסף, מביים קליפים ופרסומות.

" מקורות גאווה: הקמפיין עם עמית מכטינגר לקסטרו, כל הקמפיינים של פוקס, כל הקמפיינים של פרטנר בשנים הראשונות.

" אומרים עליו: כשאומרים אופנה ישר חושבים על רון קדמי. הביא חידוש ואווירה אחרת לצילום האופנה בארץ. צלם סקסי ומוכשר בקנה-מידה עולמי.

" חלום רטוב: שהעבודות שלי יופיעו במוזיאון לאמנות מודרנית "מומה" בניו-יורק.

יניב אדרי

" מי הוא: אדרי, בן 35, עשה מספר קורסים בצילום במהלך שירותו הצבאי, אחר-כך למד צילום במשך שנה אצל יעקב בורנשטיין. "במהלך הלימודים הכנתי תיק עבודות. כשסיימתי ללמוד ניסיתי להתקבל לעבודה כאסיסטנט, אך כל המשרות היו תפוסות. עשיתי טסט לסוכנות אימאג', עברתי אותו בהצלחה, והעבודה שלי התפרסמה במוסף 'נשים' של 'מעריב'. בטי רוקאווי מאימאג' התלהבה מהיכולות שלי, וסידרה לי את העבודה הראשונה שלי עבור ויסוצקי. משם כבר הכול התגלגל לבד".

ב-1998 קיבל את פרס הצלם המבטיח של השנה, בתחרות סופר-מודל של "עולם האישה". בנוסף לעבודות המסחריות, מקיים תערוכות צילום.

" מקורות גאווה: מצלם כבר מספר שנים את אופנת TNT. קמפיינים להוניגמן, דיאדורה, סקצ'רס, תכשיטי מילר, ולי קופר הלבשה תחתונה.

" אומרים עליו: אלטרנטיבי, חדשני, עוצמתי, ייחודי, ומעביר תזזית בצילום.

" חלום רטוב: לצלם קמפיין של גוצ'י או של מעצב בינלאומי אחר.

עידו לביא

" מי הוא: לביא, בן 41, לשעבר חבר קיבוץ יטבתה. בוגר לימודי צילום במכללת הדסה, עבד כעצמאי מתחילת דרכו. ב-1995 פתח סטודיו. מתמחה באופנה ובפרסום.

" מקורות גאווה: קטלוגים של H&O, פולגת, גולף, סיגל דקל, איפור מיקי בוגנים, בוניטה, המשביר לצרכן. "כמו כן צילמתי את העטיפה של הדיסק האחרון של נינט טייב ושל דנה אינטרנשיונל".

" חלום רטוב: לצלם קמפיין איפור נחשב בחו"ל. "