בקרוב: מכרז לבניית 1,100 יחידות דיור ובנייני משרדים בהיקף של 500 מיליון שקל

מדובר במכרז מינהל מקרקעי ישראל להקמת מתחם מגורים ומתחם למסחר ופנאי בשטח כולל של 980 דונם באזור צומת קסם

מינהל מקרקעי ישראל עתיד לצאת בשבועות הקרובים, עם אחד המכרזים הגדולים שהוציא בלב גוש דן בשנים האחרונות. מדובר במכרז להקמת מתחם מגורים ומתחם למסחר ופנאי בשטח כולל של 980 דונם באזור צומת קסם. על פי הערכות, היקף המכרז יעמוד על 500 מיליון שקל (סכום רכישה הכולל פיתוח) ויהיה פתוח לכלל קבוצות הנדל"ן במשק.

על פי התוכנית, 450 דונם (תוכנית דן 9א') יוקצו לבניית 1,100 יחידות דיור, ויתרת השטח, 450 דונם יוקצו לבניית מתחם עסקים (תוכנית רן 150) שיכלול, משרדים, מסחר ובילוי. בנוסף בתוך מתחם העסקים, קיימת קרקע בשטח של 160 דונם, עליה רשאי היזם להגיש תב"ע נוספת.

מרכז העסקים למסחר, משרדים ובילוי (260 אלף מ"ר), יכלול בין היתר מרכז קונגרסים ומרכז ירידים שיתחרה בגני התערוכה בתל אביב. כמו כן, בעתיד מתוכננת לקום במקום מכללה אקדמית. על פי תכנון ראשוני, כ-100 אלף מ"ר יוקצו להקמת קניון.

לדברי ראש עיריית ראש העין, משה סיני, אין מניעה שכבר בקרוב יצא המינהל במכרז: "התב"ע מאושרת והפרטים הטכניים האחרונים יושלמו בימים הקרובים". עד היום לא היה ניתן לפתח את האזור בשל סכסוך בין בעלי הקרקע (קיבוצים) המצויים בגירעונות ונושיהם המובטחים (הבנקים).

על פי הערכות, השלמת הפרויקט תכניס לקופת העירייה 40 מיליון שקל בשנה ממסי ארנונה, בנוסף להיטל השבחה של 35 מיליון שקל. על השאלה מאין הביטחון כי שטח עצום זה יזכה להצלחה ולתפוסה מלאה ענה סיני: "בתקופה האחרונה עלה הביקוש לשטחים בראש העין. בתל אביב וסביבתה כבר סובלים מהעדר שטחים גדולים למשרדים. אין לי ספק שהמקום יאוכלס במלואו ובמהרה".