"הקצב מבילבאו" - הכי אלים בכל הזמנים

עיתון הטיימס האנגלי דירג את 50 השחקנים הקשוחים בהיסטוריה ובראשם גויקויצ'אה. שלושה איטלקים במקומות 8-10

לפחות דבר אחד טוב יצא לאנדוני גויקויצ'אה, האיש ששבר בברוטאליות את רגלו של דייגו ארמנדו מראדונה - הוא נכנס להיסטוריה.

הנה, אפילו הטיימס האנגלי המכובד העניק לקצב מבילבאו, ששבר את רגלו של הארגנטיני בזמן שזה שיחק בברצלונה, את המקום הראשון במצעד הקשוחים ביותר. בהתחשב בעובדה שהוא כבר לא משחק מעל 20 שנה, מדובר בסוג של הישג, אם כי מפוקפק למדי.

במקום השני במצעד ניצב סטיוארט "פסיכו" פירס, בלמה של נבחרת אנגליה בשנות ה-90', שזכור דווקא בזכות בכי התמרורים שלו לאחר החמצת הפנדל בחצי גמר מונדיאל 90' מול גרמניה.

את השלישיה הפותחת משלים בלם נבחרת צרפת ומארסיי, באזיל בולי, שאף כבש את השער שהביא למארסיי את אליפות אירופה היחידה בתולדותיה, ב-93' מול מילאן.

במקומות 8, 9 ו-10 נמצאים שלושה איטלקים גדולים. קלאודיו ג'נטילה במקום השמיני, ג'וזפה ברגומי בתשיעי ומארקו טארדלי, שזכור בשל ריצת האמוק שלו לאחר השער ב-1:3 על גרמניה בגמר מונדיאל 82', במקום העשירי. אגב, כל השלושה היו שותפים לזכיה של האזורי במונדיאל בספרד.

אגדות הכדורגל פרנץ פושקאש וג'קי צ'רלטון במקומות 27 ו-28 בהתאמה. צ'רלטון תמיד ייזכר כאח הכסחן של בובי ואילו לפושקאש, אחד מגדולי הכדורגלנים בכל הזמנים, נזכרת הקטטה לאחר חצי גמר המונדיאל ב-54' מול ברזיל, בו חבט בברזילאים עם מגף ובקבוק.

במקום ה-22 תוכלו למצוא את בראיין רובסון, לשעבר קפטן אנגליה ומנצ'סטר יונייטד, שבין פציעה לפציעה נהג לכסח לא מעט. מקדים אותו בדירוג הבלם האנגלי שזכה לשם כל כך הולם - טרי בוצ'ר. לפניהם, במקום ה-20 נמצא גרהאם סונס, אקס' ליברפול.


קפטן נבחרת ארגנטינה לשעבר, דניאל פסארלה, שהניף את הגביע העולמי ב-78', תופס (כנראה בחולצה) את המקום ה-36.

קפטן ארגנטיני נוסף, אנטוניו ראטין, נמצא במקום ה-17. אותו ראטין הורחק במונדיאל 66 במשחק מול אנגליה משום שהשופט, שלא הבין מילה מדבריו, נבהל ממבטו המאיים. בירידה לחדר ההלבשה כיבד ראטין את המלכה, שישבה ביציע, בתנועה מגונה.

פטריק ויירה, הקשר הדפנסיבי של אינטר ונבחרת צרפת, נמצא במקום ה-33. יריבו המיתולוגי מהתקופה בה שיחק ווירה בארסנל, רוי קין ממנצ'סטר יונייטד, מקדים אותו במירוץ ונמצא במקום ה-11.

מרקו מטראצי, אולי השחקן המלוכלך ביותר של ימינו, מסתפק במקום ה-45, כשמקום אחד לפניו מתייצב חברו לאינטר, זלאטן איברהימוביץ'. פרננדו היירו, בלמה לשעבר של ריאל מדריד, במקום ה-43.

במקום ה-47 ניצב בלמה לשעבר של ברצלונה, מיגל אנחל נדאל, דודו של רפאל נדאל, שזכה לכינוי "החיה".

מי שסוגר את הרשימה הוא שופט הכדורגל נטול השיער (אפילו בגבות) פייר לואיג'י קולינה, שמבטו מקפיא הדם עזר לו להשליט את מרותו על השחקנים ולהפוך לשופט הטוב ביותר בעולם.