סמנכ"ל הכספים בחברת החשמל, אבנר יהודאי, הסיר מועמדותו לתפקיד המנכ"ל וצפוי להתפטר

יהודאי, שהיה מועמד מוביל לתפקיד המנכ"ל, מסרב לחתום על התשקיף; יו"ר ועד העובדים: "יש ניסיון לכופף את הדעה המקצועית בחברה"

רו"ח אבנר יהודאי, אחד המועמדים המובילים לתפקיד מנכ"ל חברת החשמל, הסיר את מועמדותו. במקביל, הוא צפוי להתפטר מתפקידו כסמנכ"ל הכספים של החברה. כך נודע ל"גלובס".

על פי הערכות, יהודאי, שמונה לסמנכ"ל הכספים במאי 2006, צפוי לסיים את תפקידו על רקע סירובו הנמשך לחתום על תשקיף גיוס בהיקף של כמיליארד שקל, לאור מצבה הכספי הקשה של החברה.

בדיונים שנערכו בדירקטוריון בשבוע שעבר הבהיר יהודאי שאין בכוונתו לחתום על התשקיף, למרות החלטתה של הרשות לחשמל להעלות את התעריפים בשיעור של כ-5% בממוצע.

בימים האחרונים הופעלו לחצים כבדים על יהודאי מצד בכירים בדירקטוריון ובמשרדי הממשלה, במטרה לשנות את החלטתו. ככל הנראה, הוא החליט להתפטר, כאמור מאחר שאין בכוונתו לחתום על התשקיף.

יהודאי זכה להערכה מקצועית רבה במשק החשמל ובקרב חברי הדירקטוריון. פרישתו צפויה ליצור זעזוע נוסף בחברה, לאחר התפטרותו של המנכ"ל היוצא אורי בן נון.

בניגוד לבן נון, יהודאי נחשב לבעל קשרים טובים עם חברי הדירקטוריון ועם בכירים בממשלה. עזיבתו צפויה לעורר מורת רוח גם בקרב ועד עובדי החברה, ששמרו עימו על יחסים טובים.

מקורביו של יהודאי אמרו כי החלטות שקיבלו הממשלה והרשות לחשמל מובילות את החברה ל"פי תהום", וכי הוא אינו מוכן להיות שותף להן ולשאת בתוצאותיהן. בדיונים שהתקיימו לאחרונה היה שותף יהודאי לעמדה לפיה השינוי המבני שמובילה המדינה אינו ישים במצבה הנוכחי של החברה.

נודע, כי בדירקטוריון חברת החשמל הדעות עדיין חלוקות באשר לשאלה האם לחדש את גיוסי ההון.

חלק גדול מחברי הדירקטוריון סבור עדיין שהחלטת הרשות לחשמל להעלות תעריפים אינה מספיקה, לאור מצבה הפיננסי הקשה של החברה.

הדירקטוריון, בראשות היו"ר מוטי פרידמן, צפוי לדון מחר (ד') מחדש באישור תשקיף החברה, לאחר שבשבוע שעבר לא התקבלה החלטה בנושא.

יהודאי סירב להתייחס לנושא, בטענה שימסור את החלטותיו רק לגורמים המוסמכים בחברה.

דובר חברת החשמל מסר בתגובה כי "טרם התקבל מכתב התפטרות מאבנר יהודאי". עם זאת, מקורבים לחברה אישרו כי יש חילוקי דעות חריפים מול יהודאי בעניין התשקיף.

יו"ר ועד עובדי חברת החשמל, דוד (מיקו) צרפתי, מסר בתגובה: "אנו רואים בחומרה רבה את הנושא. יש מגמה ברורה של ניסיון לכופף את הדעה המקצועית בחברת החשמל. מדובר על מכבש לחצים שמפעילים רשות החברות ומשרד האוצר, וכנראה גם חברי דירקטוריון, להוביל מהלכים בכוח כנגד טובת החברה".

יהודאי כיהן בעבר כמשנה למנכ"ל כימיקלים לישראל, ומילא תפקידים נוספים בתחום הכספים במפעלי ים המלח.