מי עדן ממזגת את הפעילות הישראלית שלה לתוך הפעילות באירופה

המטרה: ליצור חברה אחת גדולה יותר, שתוכל לגייס הון בתנאים משופרים * במקביל, נשיא עדן ספרינגס ימונה למנכ"ל החברה האם, ויזכה לאופציות ששוויין הכלכלי הוא 6.2 מיליון אירו

מי עדן ממזגת את הפעילות בישראל לתוך המיזם שהקימה באירופה. החברה, שבבעלות משפחת נפתלי, הודיעה על שינוי במבנה הארגוני שלה, שמשמעותו שחברת עדן הולנד שעד היום ריכזה את פעילות החברה בחו"ל (מיזם עדן ספרינגס), תרכז תחתיה גם את הפעילות שנעשית בארץ. כמו כן, נשיא עדן ספרינגס, רענן זילברמן, ימונה למנכ"ל מעיינות עדן, החברה האם של הקבוצה הנסחרת בבורסה.

במבנה החדש יהיו תחת מי עדן שלוש חברות בנות: פאוזה שירותים שריקה מפעילות, די.איי. טכנולוגיות (בה הפעילות שולית) והאחזקה העיקרית שהיא עדן הולנד המרכזת תחתיה את המיזם באירופה וכעת כאמור תרכז גם את הפעילות הנעשית בישראל. הפעילות המקומית תנוהל למעשה על-ידי המטה המנהל את אירופה ואשר יושב בשוויץ.

"האיחוד של הפעילות הישראלית לתוך הפעילות האירופית נבע מכך שכיום רוב הפעילות של מי עדן נעשית בחו"ל. המיזם (עדן ספרינגס - ע.א.) מגלגל מחזור של 210 מיליון אירו בעוד שהמחזור בישראל עומד על 80 מיליון אירו", אמר זילברמן. "רצינו ליצור פלטפורמה אחידה שתנוהל על-ידי אותו מטה, שינהל כעת פעילות ב-17 מדינות במקום ב-16. כך, ישראל תהיה למעשה עוד מדינה בפורטפוליו הפעילות של מי עדן", ציין זילברמן.

* אתם לא חוששים שהפעילות הישראלית תאבד פוקוס ניהולי, לאחר שתנוהל ביחד עם עוד 16 מדינות?

זילברמן: "ישראל תישאר עצמאית בעסקיה כמו שאר 16 המדינות. כניסתה לתוך הפעילות באירופה תהווה דווקא הזדמנות עבורה, שכן לא מן הנמנע שהון שיושג באירופה ינותב לטובת הרחבת העסקים בישראל. כמו כן, ניעזר בידע האדיר שקיים בישראל לגבי שוק המים המינרליים וננצל אותו לפעילות באירופה".

נראה שמלבד השיקולים הניהוליים לביצוע המהלך, שיקול משמעותי לא פחות קשור לגיוסים שצפויה החברה לבצע בתקופה הקרובה. עדן הולנד צפויה לבצע בקרוב מספר גיוסים של חוב והון, ועיבוי הפעילות שלה יסייע לה בגיוס הכספים. "קל יותר לגייס הון וחוב כשמדובר בפלטפורמה עוצמתית יותר, שכוללת גם את הפעילות בישראל", אמר זילברמן.

הגיוס הראשון שצפויה החברה לבצע בקרוב נועד למימון העסקה לרכישת חלקה של דנונה במיזם המשותף. העסקה צפויה להיסגר עד סוף אוקטובר, ובמהלכה תגייס דנונה הלוואה מבנקים אירופיים וישראלים למימון העסקה, שהיקפה הוא 86 מיליון אירו.

כמו כן, לאחר שתקבל שליטה של 100% במיזם האירופי, מתכננת מי עדן לבצע גיוסי הון נוספים, בין אם באמצעות הנפקת עדן הולנד ובין אם בהכנסת שותף לחברה. "אנחנו מעוניינים לפתח עוד את פעילות עדן ספרינגס, בין השאר באמצעות כניסה למדינות נוספות במזרח אירופה למשל, ודרוש הון חדש לפיתוח החברה, שכן היא די ממונפת", ציין זילברמן.

כאמור, במסגרת השינוי הארגוני במי עדן, התמנה נשיא עדן ספרינגס רענן זילברמן למנכ"ל מעיינות עדן - החברה האם, והוא ינהל למעשה את כל הפעילות של מי עדן. זילברמן (47), הצטרף למיזם עדן ספרינגס לפני כשלוש שנים. המיזם, שהוקם ארבע שנים לפני כן, היה שרוי בהפסדים קשים. התוכנית של דנונה ומי עדן להסתער על שוק המים המינרליים באירופה נקלעה לקשיים. זילברמן, שעסק לפני כן בניהול חברות רב-לאומיות המתמחות במיזוגים ורכישות באירופה ובארצות-הברית והבראת חברות הנמצאות בקשיים, מונה לנשיא המיזם. בתהליך שכלל סדרה של למעלה מ-40 מיזוגים ורכישות בתוך שלוש שנים, הצליח להביא לשיפור משמעותי בתוצאות החברה ולהעבירה לרווחיות תפעולית. יחד עם זאת, החברה עדיין סובלת מהפחתות חשבונאיות כבדות, בעקבות ההפסדים בתחילת פעילותה.

לאור הצלחתו במיזם קודם זילברמן לניהול החברה כולה. במסגרת תפקידו החדש קיבל אופציות לרכישת מניות בעדן הולנד. שוויין הכלכלי של האופציות הוא 6.2 מיליון אירו. האופציות יוכלו לעבור המרה ל-5% מסך מניות החברה, המשקפות שווי של 124 מיליון אירו לעדן הולנד. מדובר בשווי גבוה לעומת שווייה של מי עדן בבורסה העומד על כ-90 מיליון אירו, אך בשווי נמוך לעומת השווי לפיו רכשה מי עדן את מיזם עדן ספרינגס שעמד על 210 מיליון אירו. בכל אופן, זילברמן ייהנה מרווח אמיתי מהאופציות בעת ההנפקה של עדן הולנד או הכנסת השותף, אז ייגזר שווי רשמי לחברה. אם אף אחד מהשניים לא יקרה, יוכל זילברמן לממש אופציית פוט בעוד 4 שנים, אשר מחירה ייקבע לפי מכפיל ה-EBITDA על תוצאות החברה.