HOT עושה שרירים: מתכוונת להוריד את ערוץ CNN בעוד פחות מחודש

זאת בעקבות מו"מ עם קבוצת טרנר על עלויות הערוץ * הערכות: סביר כי הצדדים יגיעו להסכמה

חברת HOT וקבוצת טרנר בסיבוב שני: חברת הכבלים HOT מתכוונת להוריד את ערוץ CNN שבבעלות קבוצת טרנר החל מה-1 בנובמבר, קרי בעוד פחות מחודש - כך נודע ל"גלובס".

עוד נודע, כי כתחליף ל-CNN תציע HOT בחבילת הבסיס למנויים האנלוגיים את ערוץ פוקס ניוז שהינו ערוץ אמריקני.

במהלך החודשים האחרונים התנהל משא-ומתן בין HOT לבין טרנר בגין מחירי הערוץ אך כאמור, עד לרגע זה, פחות מחודש מתום ההסכם בין השתיים, לא הגיעו הצדדים להסכמות. עוד נודע, כי HOT הודיעה היום (ג') למועצת הכבלים והלוויין על רצונה להסיר את הערוץ המשודר באפיק 67 בממיר הדיגיטלי ובאפיק 12 בממיר האנלוגי.

במהלך השנה האחרונה מנהלת HOT משאים ומתנים עם כל בעלי הערוצים איתם עומד להסתיים החוזה, זאת במטרה להוזיל את עלויות רכישת הערוצים בעשרות אחוזים. מבחינת HOT, מעבר לרצון להתייעל קיימים גם פרמטרים נוספים בבואה לשולחן המשא-ומתן. האחד, ההסכם מול CNN כמו גם מול ערוצים נוספים נחתם כשמצבת המנויים של HOT נאמדה בלמעלה מ-1.1 מיליון בתי-אב בעוד שהיום מדובר בכ-930 אלף בתי-אב בלבד.

נקודה שנייה היא התחרות בתחום התוכן שהתקיימה בין HOT לבין YES בימיה הראשונים של YES, שגבתה מהשתיים מחירים הגבוהים בעשרות אחוזים מהמחירים המשולמים בעבור ערוצים אלה במקומות אחרים בעולם.

למרות שחודש לפני הורדת הערוץ אין הסכם בין הצדדים ולמרות הבקשה שהועברה על-ידי HOT למועצה, על-פי הערכות, בסופו של דבר יש סיכוי כי הצדדים יגיעו להסכמה, כפי שקרה בעבר עם ערוץ BBC פריים. יצויין כיCNN הוא ערוץ חדשות בינל' ונחשב לאחד ממותגי החדשות החזקים בעולם התקשורת.

כאמור, זו אינה הפעם הראשונה שמתנהל ויכוח בין HOT לבין טרנר. היה זה לפני כשנתיים כש-HOT החליטה להוריד את הערוצים TCM וקרטון נטוורק, גם הם בבעלות טרנר. טרנר השיבה אש ואיימה להגיש תביעה כנגד HOT בטענה לחוב של 3 מיליון שקל בגין ערוצים אלה.

בתחילת השנה הודיעה HOT על כוונתה להוריד את ערוץ BBC פריים אולם רגע לפני הורדתו הודיעו הצדדים כי הושגה הסכמה לפיה עלויות הערוץ ירדו ב-40%.

מ-HOT נמסר בתגובה, "כפי שהחברה הצהירה בעבר היא נחושה להחזיר לשפיות את עלויות התוכן. צר לנו כי CNN בניגוד לספקי תוכן אחרים בחרה שלא לשתף פעולה עימנו ואנו מקווים כי בסופו של דבר יבינו ב-CNN כי ההיגיון מחייב הפחתת מחיר".

מקבוצת טרנר נמסר, כי "בקושי ניתן לקרוא לכך משא ומתן. זוהי בסך הכול ההיסטוריה שחוזרת על עצמה. לאחר ניסיונות חוזרים של טרנר להגיע להבנה בתום לב, המונופול HOT שוב נותר אדיש לנוכח דילול התכנים שלו. מחקרים הוכיחו ש-CNN הוא ערוץ החדשות הנצפה ביותר בישראל ובעולם. לכן אנו מצטערים ש-HOT מוכנה למנוע ממנוייה את CNN ללא משא-ומתן רציני".