עו"ד אמנון דה-הרטוך, שסטר לח"כ יעקב כהן בכנסת, יואשם בתקיפת עובד ציבור

דה-הרטוך סטר לח"כ כהן מיהדות התורה לפני כ-3 חודשים, בתום דיון בוועדת החינוך של הכנסת בנושא תקצוב מוסדות חינוך חרדיים

ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה, ניצב יוחנן דנינו, החליט להעמיד לדין של עו"ד אמנון דה-הרטוך, שהיה עד לאחרונה ראש תחום תמיכות במשרד המשפטים, בגין עבירה של תקיפת עובד ציבור. זאת, לאחר שדה-הרטוך סטר לח"כ יעקב כהן מיהדות התורה, בתום ישיבה של ועדת החינוך של הכנסת, לפני כ-3 חודשים.

דנינו אימץ בכך את המלצת מחלקת התביעות במשטרה, וההחלטה הסופית כפופה לשימוע שייערך לדה-הרטוך. תיק החקירה יועבר ליחידת התביעות במחוז ירושלים, שתערוך את השימוע.

העימות אירע ביציאה מאולם ועדת החינוך בכנסת, בתום דיון בנושא תקצוב מוסדות חינוך חרדיים. הוויכוח בדיון גלש גם אל מחוץ לאולם, אז התפתח ויכוח בין ח"כ כהן לבין דה-הרטוך, במהלכו אמר כהן לדה-הרטוך שהוא "גרוע מהגרמנים. הם רצו להרוג את הגוף, ואתה רוצה להרוס את הנפש".

לאחר התקרית התנצל דה-הרטוך על המעשה, והסביר כי רבים מבני משפחתו נרצחו בשואה, ולכן רגישותו. אלא שח"כ כהן לא הסתפק בכך והגיש תלונה במשטרה.

דה-הרטוך שימש ראש תחום תמיכות במשרד המשפטים, ובמסגרת זו היה אחראי לאישור העברת כספים מתקציב המדינה לגופים פרטיים, כמו עמותות חרדיות ורשתות חינוך עצמאיות. בשנים האחרונות הפך מטרה להתקפותיהם של מספר חברי כנסת חרדים.

בעקבות התקרית, החליט נציב שירות המדינה, שמואל הולנדר, שדה-הרטוך יעבור לבצע תפקיד זמני אחר במשרד המשפטים, שאינו מצריך ביקורים במשכן הכנסת.