"אנרגיה ירוקה אינה טרנד חולף אלא תחום עם פוטנציאל כלכלי אמיתי"

כך אומר רמי רחימי, מנכ"ל בית ההשקעות רמקו, שהשיק היום קרן נאמנות ייעודית להשקעות ירוקות * במקביל השיקו ברמקו את מדד ה-GREENDEX

"התעשיות הירוקות הן ההיי-טק הבא. אנרגיה ירוקה אינה טרנד חולף כי אם תחום עם פוטנציאל כלכלי אמיתי", אמר היום מנכ"ל רמקו בית השקעות, רמי רחימי לרגל השקת הקרן הירוקה של החברה. הקרן תיקרא רמקו גרין פאנד ותשקיע במניות מתחום התעשייה הירוקה. "תחום ההשקעות הירוקות הפך בשנים האחרונות מתחום נישה לענף רחב עתיר טכנולוגיות, במגמה שרק הולכת ומתחזקת", הוסיף רחימי.

בראש הוועדה המייעצת לקרן תעמוד ד"ר מיקי הרן, לשעבר מנכ"לית משרד איכות הסביבה, הנחשבת למומחית בתחום איכות הסביבה. "ידענו שתחום התעשיות הירוקות הוא תחום חשוב, אבל אנחנו לא בקיאים בתתי-הסקטורים הרבים שמכיל הענף, ולכן יצרנו את שיתוף הפעולה עם ד"ר הרן, שמביאה עימה ערך מוסף", אמר רחימי.

"יש מספר סיבות לגידול בפעילות ובמספר החברות הירוקות", אמרה הרן. "בין הסיבות ניתן למצוא את הצמיחה הגלובאלית, התגברות הטרור, הרגולציה המחמירה והמודעות בדעת הקהל שקיבלה באחרונה ביטוי בזכייתו של אל גור בפרס נובל על פועלו למען השמירה על איכות הסביבה", הוסיפה הרן. הרכב ההשקעות בקרן יהיה בהתאם למדד ה-GREENDEX. מדובר במדד שפיתחו ברמקו ואשר יכיל את כלל הסקטורים בתעשייה הירוקה, תוך מתן משקל יתר לטכנולוגיות הנמצאות במומנטום חיובי להערכת מנהלי ההשקעות ברמקו והוועדה המייעצת בראשות ד"ר הרן.

"מטרת המדד היא ליצור שקיפות למשקיעים בזמן אמת לגבי הלך הרוח בתעשייה הירוקה", אמר רחימי. ברמקו ציינו שהאינדקסים הקיימים בתחום מתמקדים כל אחד בנישה מסוימת כמו מדד לאנרגיה ירוקה ומדדי טכנולוגיות מים. המדד של רמקו, בשונה מהם, משקלל את שלל הסקטורים והאזורים הגיאוגרפיים השונים לכדי מדד אחד.

כיום, שני הסקטורים בעלי משקל היתר במדד הם מגזר האנרגיה הנקייה והמים. המגזר הראשון כולל חברות העוסקות בייצור ואספקה של אנרגיה ודלקים ממקורות מתחדשים כמו אנרגיה סולארית ואנרגיית רוח, כאשר התחום המועדף הוא תחליפי דלק ובעיקר לכלי רכב. מגזר המים כולל בעיקר חברות העוסקות באספקה, התפלה וטיהור מים לצרכים שונים.

תחום ההשקעות הירוקות הפך לתחום החם בתקופה האחרונה, ומניות רבות מהסקטור עלו באופן משמעותי לעומת מדדי היחס השונים. למרות העליות החדות שכבר נרשמו במניות אלו, ברמקו לא חוששים כי המגמה עומדת בפני סיום. "אמנם זה לא היום הראשון של מגמת הצמיחה בענף, אבל זה רק חלק מתהליך ארוך של צמיחה. כשנבחר חברה להשקעה, כמובן שנבדוק את תזרים המזומנים ורמת המכפילים שלה. נשווה בין חברות, ונבחר רק את האטרקטיביות ביניהן", הדגיש רחימי.

ברמקו מעריכים שבטווח הארוך יש לקרן פוטנציאל גדול של כמה מאות מיליוני שקלים. אם אכן כך יקרה, הרי שקרן זו תהפוך לקרן המרכזית של רמקו, שכיום היקף נכסיה בקרנות נאמנות עומד על כ-580 מיליון שקל. "