לינדנשטראוס נכנס לרכבת הקלה: הוועדה לביקורת המדינה של הכנסת תבקש ממבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, לבדוק את הבעיות והעיכובים שהתעוררו בפרויקט הרכבת הקלה בירושלים. באחרונה פנתה התנועה להעצמת ירושלים ליו"ר הוועדה, ח"כ זבולון אורלב, בבקשה להתערב בנושא ובעקבות הפנייה צפויה הוועדה להתכנס לדון בנושא בשבועות הקרובים. מכיוון שלא צפויה התנגדות למהלך, ככל הנראה יצביעו חברי הוועדה, ללא שיקולי אופוזיציה-קואליציה, בעד הבקשה ומבקר המדינה יתבקש לכתוב דו"ח בנושא.
לדברי אורלב, מפניית התנועה להעצמת ירושלים עולה כי חל עיכוב משמעותי בהקמת הרכבת הקלה בגלל מחדלים ניהוליים, ארגוניים ומקצועיים. "הרכבת הקלה נחוצה ביותר להבטחת תחבורה ציבורית זמינה וסדירה לרווחת תושבי ירושלים, לכן החלטתי לזמן את הוועדה לביקורת המדינה לדיון בנושא זה, ולהזמין לדיון את עיריית ירושלים שר התחבורה ושר האוצר, כדי לעמוד מקרוב על הבעיות בפרויקט", הסביר.
במכתב שהפנו אל אורלב מזכ"ל ויו"ר התנועה, עו"ד איתן פרנס ואריה הס, הם ציינו כי ב-2006 התברר לראשונה שטכנולוגיית הנחת הפסים בה משתמשת סיטי פס, היא ניסיונית. התנועה התריעה כי תושבי ירושלים יהיו קורבנות לניסוי זה. פרנס והס ציינו כי הקו הראשון היה אמור להתחיל לפעול ב-2009, אך בפועל הזכיינית לא הצליחה להשלים את הנחת הפסים אפילו במקטע הראשון.
עוד ציינו במכתב כי הטכנולוגיה להנחת פסים, המכונה Appitrack, אינה מתפקדת, וכבר בתחילת העבודות התגלו תקלות שחייבו פירוק והרכבה חוזרים של הפסים.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.