הצעת חוק: אדם שנפגע בשירותו הצבאי יוכל להגיש תביעה למשהב"ט גם אחרי 3 שנים

יוזמת ההצעה, ח"כ גלאון: "קשיי ההוכחה מובילים את הזכאים לפנות למשרדי הביטוח הלאומי ולזכות להכרה מכוח חוק הביטוח הלאומי"

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות אישרה היום (ב') לקריאה שנייה ושלישית הצעת חוק של ח"כ זהבה גלאון, הקובעת שאדם שנפגע בעת שירותו הצבאי יוכל להגיש תביעה למשרד הביטחון גם לאחר 3 שנים מיום שהגיש התביעה למוסד לביטוח לאומי.

כיום הבחירה בין קבלת גימלה מביטוח לאומי לבין קבלת גימלה ממשרד הביטחון קצובה לחצי שנה מהיום שבו נקבעה לראשונה דרגת נכותו היציבה של התובע. משרד הביטחון ומשרד האוצר תמכו בהצעת החוק.

בנוסף, הוועדה אישרה כי אדם שבחר לקבל גימלה ממשרד הביטחון ישולם לו למפרע תגמול ממשרד הביטחון, כולל תוספות. כמו כן הוחלט כי הבחירה בין הגמלאות תיעשה עד תום 60 יום מהיום שבו נקבעה נכותו הקבועה של האדם. כל עוד לא נקבעה נכות קבועה יהיה זכאי האדם לבחור אם לקבל תגמולים מביטוח לאומי או ממשרד הביטחון, ובלבד שלא ישנה את בחירתו יותר מפעמיים.

לדברי גלאון, "קשיי ההוכחה במקרים רבים מובילים את הזכאים לפנות למשרדי הביטוח הלאומי ולזכות להכרה מכוח חוק הביטוח הלאומי, ואולם עד כה פנייה זו קיפחה את זכותם לחזור ולפנות לקצין התגמולים".

יו"ר הוועדה, ח"כ יצחק גלנטי, אמר בתום הדיון כי "אני שמח לשים קץ לעוול המתמשך שנגרם לאזרחים שנפגעו במהלך שירותם הצבאי, ועד כה לא יכלו לממש את זכותם מול משרד הביטחון בשל העובדה שפנו לקבל את הקצבה מהמוסד לביטוח הלאומי כדי לקצר תהליכים".