עמוד הבית של מנוע החיפוש גוגל מוכיח את הצלחת המינימליזם. הגולשים שהפכו אותו לאחד הנצפים ביותר ברשת הצביעו, וממשיכים להצביע, בעד המסך הריק כמעט לחלוטין, זולת הלוגו הכל-כך מוכר של גוגל, המתקשט באיור קטן לרגל אירועים או חגים.
אלא שהלובן והבוהק גורמים לכך שצריכת החשמל במחשבים בהם גולשים במנוע החיפוש עולה משמעותית. לפי חישובים המתבססים על המספר העצום של הצפיות, החלפת המסך הלבן במסך שחור עשויה לחסוך לעולם צריכת חשמל של 750 מיליון וואט בשעה, בממוצע שנתי.
על מנת לנסות ולעזור בחיסכון, פיתחה החברה האוסטרלית "היפ מדיה" (Heap Media) את Blackle - הגוגל המוכר והחיוני בגרסת מסך שחור. ב-Blackle קיימות בדיוק אותן פונקציות כמו במקור, אולם בצריכת אנרגיה מופחתת. השוואה בין שני האתרים הצביע על כך שתוצאות החיפוש המתקבלות בשני המסכים - הלבן והשחור - זהות.
מטרת המהלך, כפי שמצהירה החברה בדף הפתיחה, הוא להזכיר לכולנו כי דרושים צעדים קטנים בחיי היומיום שלנו כדי לחסוך אנרגיה: "לצג דרושה אנרגיה רבה יותר כדי להציג מסך לבן (או בהיר) מאשר מסך שחור (או כהה)". בחברה מאמינים כי גם אם החיסכון באנרגיה קטן, הרי שיש אפקט מצטבר כאשר מדובר במאות מיליוני גולשים ברחבי העולם. מעבר לכך, מאמינים בחברה כי עצם הגלישה למסך שחור יזכיר לנו שכל אחד צריך לנקוט צעדים משלו כדי לחסוך אנרגיה.
למרות הכוונות החיוביות, נראה שלא קיים שיתוף-פעולה בין שתי החברות, שכן ממטה גוגל העולמי נמסר שהחברה אינה קשורה למהלך.
את Blackle ניתן למצוא בכתובת www.blackle.com.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.