חדש באינטרנט: עיון במאגר רשם המשכונות וקבלת דו"ח עם חתימה אלקטרונית

משרד המשפטים מפעיל שירות חדשני, המאפשר עיון מקוון ברישומי משכונות של כלי רכב ונכסים באמצעות אתר האינטרנט של המשרד

משרד המשפטים מפעיל שירות חדשני, המאפשר עיון מקוון ברישומי משכונות של כלי רכב ונכסים באמצעות אתר האינטרנט של המשרד. מדובר בשירות ראשון מסוגו בממשלה, שבו נעשה שימוש בחתימה אלקטרונית עבור הציבור הרחב, חתימה המאשרת כי השירות הניתן הוא בעל אסמכתא רשמית.

עד היום היה צורך לשלוח בקשת עיון במאגר באמצעות הדואר או להגיע בזמן שעות קבלת הקהל הנהוגות בלשכות רשם המשכונות. השירות החדש מאפשר למי שמעוניין לברר על קיומו של משכון בעת רכישת נכס כגון רכב, לערוך את הבירור בכל שעה ביממה ובכל מקום, בלא תלות בשעות הפעילות של רשם המשכונות או בצורך להגיע לשם פיזית. ניתן אף לקבל בסוף התהליך דו"ח חתום בחתימה אלקטרונית של רשם המשכונות, עבור משכונות שנרשמו מאפריל 94' ואילך.

בנוגע למשכונות משנים קודמות, השירות מאפשר הגשת בקשה באמצעות אתר האינטרנט לביצוע העיון על-ידי עובד רשם המשכונות וקבלת התוצאה בפקס, בדואר או בדוא"ל. כל השירותים כרוכים בתשלום אגרת עיון.

רשם המשכונות מנהל מאגר המתעד שעבודים על נכסים, רכבים, פיקדונות, ניירות ערך וכו'. מטרת פומביות המאגר היא לאפשר את המידע למי שעתיד לרכוש נכסים אלה. כך למשל המשמעות של רכב ממושכן היא שהרכב משועבד לנושה עד לבעל הרכב יחזיר את ההלוואה.