קבוצת אפריקה ישראל, שבשליטת לב לבייב, ממשיכה את החדירה המואצת שלה לרוסיה ולמדינות אזור מרכז אסיה.
הדו"חות הכספיים של החברה הבת, דניה סיבוס חושפים כי החברה, בניהולו של עופר קוטלר, מנסה להרחיב פעילותה הבינלאומית ומתמודדת בימים אלה על מכרזים בתחום התשתיות והתחבורה ברוסיה ובקזחסטן בהיקף של כמיליארד דולר לפחות.
בקזחסטן הגישה החברה הצעה ביולי 2007 לפרויקט בהיקף של כ-400 מיליון דולר להסבת מקטע מקו רכבת לתפעול בחשמל. מדובר בפרויקט שני לדניה סיבוס בקזחסטן, לאחר שבשנה שעברה החלה לנהל מו"מ להקמת רשת של 70 בתי ספר.
הפרויקט הינו לבניית קו מתח גבוה וחשמול קו רכבת באורך של כ-300 ק"מ וכן תפעול ותחזוקת הקו למשך תקופה נוספת.
במקביל, דניה מתמודדת גם על 2 פרויקטים גדולים ברוסיה. מהדו"חות עולה כי באודינצובה, שליד מוסקבה, מתמודדת החברה בפרויקט להקמת כביש אגרה הכולל תכנון, בניה, מימון ותפעול של הכביש.
החברה חתמה על הסכם עקרונות כחלק מקבוצה בה הזכויות בזכיין יוחזקו על ידה (20%), אפריקה ישראל (30%) ושני שותפים נוספים המחזיקים ב-25% כל אחד. דניה גם תחזיק ב-50% מקבלן ההקמה (CJV) של הפרויקט והצדדים השלישיים יחזיקו ביתרה. מועד הגשת המסמכים למכרז PQ נקבע לחודש דצמבר.
בנוסף, דניה סיבוס בוחנת השתתפות במכרז לבניית מנהרה בסנט פטרסבורג, ביחד עם אפריקה ישראל ושותפים נוספים. הפרויקט הינו בשיטת ה-BOT.
דניה סיבוס סיימה את הרבעון השלישי של השנה ברווח נקי של כ-7 מיליון שקל, ירידה של 37%, לעומת התקופה המקבילה. לעומת זאת, הכנסות החברה עלו ב-12% והסתכמו ב-487.2 מיליון שקל. ההכנסות מתחילת השנה הסתכמו ב-1.25 מיליארד שקל, עלייה של 24%.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.