הצלחה גדולה למכרז הראשון שפרסמה החברה הלאומית לדרכים (מעץ החדשה) לסלילת כבישים בשיטת התכנון-ביצוע. ל"גלובס" נודע, כי 9 קבוצות הגישו הצעות במכרז לסלילת כביש עוקף באר שבע (כביש 40) בקטע שבין צומת גורל לצומת אוהלים, שהיקפו נאמד ב-300-400 מיליון שקל.
בשיטת ה"תכנון-ביצוע" ניתנת לקבלן אופציה לתכנן את הכביש במקביל להקמתו, כפי שנהוג בפרויקטים גדולים בתחום התשתיות שמתבצעים בשיתוף פעולה עם הסקטור הפרטי.
הקבוצות שהגישו בסוף השבוע את הצעותיהן: חברת אלקטרה בשיתוף חברת התשתיות כפרי, אשטרום בשיתוף חברת אוליצקי, חברת חופרי השרון, דניה סיבוס של אפריקה ישראל בשיתוף חברת עזריה, חברת מנרב בשיתוף הקבלן י. בראשי, סולל בונה מקבוצת שיכון ובינוי, שפיר הנדסה, חברת ארנסון (שנרכשה באחרונה על ידי אוסיף) והקבלן מרדכי בנימין.
על פי הערכות בענף התחבורה צפוי מאבק צמוד במכרז בין הצעותיהן של דניה סיבוס , אלקטרה, אשטרום, סולל בונה ושפיר. בחברה הלאומית לדרכים שקלו לבטל את המכרז בגלל הקיצוץ המתוכנן בתקציב החברה, אולם משרד האוצר שמעוניין בהגברת שיתוף הפעולה עם הסקטור הפרטי הסכים לבסוף להקצות את התקציב הנדרש, למרות העלות הגבוהה של הפרויקט.
ראשי החברה הלאומית לדרכים, המנכ"ל אלכס ויז'ניצר והמשנה למנכ"ל יהודה בראון העריכו בעבר, כי המכרז צפוי להביא לחיסכון משמעותי בעלויות ולקיצור לוח הזמנים לפרויקט.
תנאי הסף שנקבעו במכרז מחמירים למדי וכוללים דרישה לביצוע פרויקטים בתחום התשתיות בהיקף של 150 מיליון שקל לפחות בשלוש השנים האחרונות, מתוכן לפחות פרויקט אחד גדול בתחום התחבורה בהיקף של 50 מיליון דולר. רוב הקבוצות המתמודדות במכרז כבר התקשרו בחוזים עם משרדי תכנון לביצוע התכנון המפורט לפרויקט.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.