כלכלני בנק הפועלים: גם אם יימשך הלחץ השלילי בעולם - הוא יורגש בת"א באופן מתון

[לפורטל הפיננסי] הנתונים הכלכליים הטובים של המשק הישראלי בכלל, וביצועי החברות בפרט, צפוים להמשיך ולהיטיב עם המניות המקומיות * ממליצים להשקיע בגילונים ובשחרים הבינוניים-ארוכים ולהחזיק רכיב מט"ח בשיעור של 10%

"שוק המניות המקומי צפוי להמשיך בתנודתיות הגבוהה שמאפיינת אותו מזה תקופה, וזאת לנוכח מגמה דומה בשוקי המניות בעולם" כך כותבים כלכלני בנק הפועלים בסקירתם השבועית. עם זאת, הם מציינים כי בשנים האחרונות הפך השוק המקומי להיות דפנסיבי יחסית לשווקים רבים, בעיקר ביחס לשווקים המתעוררים, ולכן סבורים בבנק כי גם אם יימשך הלחץ השלילי בעולם, הוא יורגש גם בתל אביב, אך במידה מתונה יותר.

במבט לעתיד, קיים בעולם חשש מפני הרבעון הראשון של 2008, אשר עלול להתאפיין בלחץ שלילי. החשש העיקרי הוא מפני השלכות נוספות של משבר הסאב-פריים, ובעיקר מפני מחיקות נוספות שתבצענה חברות בעולם, דבר שיתורגם לשחיקה נוספת במניותיהן.

עם זאת, הנתונים הכלכליים הטובים של המשק הישראלי בכלל, וביצועי החברות בפרט, צפוים להמשיך ולהיטיב עם המניות המקומיות. ההערכות הן כי הצמיחה בישראל צפויה להמשך גם ב-2008 (גם אם בקצב מתון יחסית לצמיחה החדה של 2007), וכמוה גם הצריכה הפרטית, כך שמבחינה זו חשים בבנק "בנוח" עם החשיפה המנייתית בראיה לטווח הארוך, מעבר ללחצים האפשריים בטווח הקצר.

בבנק ממליצים להמשיך ולהחזיק בעיקר במניות גדולות, במניות בעלות מדיניות דיבידנד ברורה, ולהתמקד בחברות המוטות לצריכה המקומית, אשר להערכתם צפויות להיפגע פחות מהנעשה בעולם ולהמשיך וליהנות מהשיפור הכלכלי המקומי.

אג"ח: מומלץ להשקיע בגילונים ובשחרים הבינוניים-ארוכים

אשר לשוק האג"ח, הכלכלנים אינם ממליצים על השקעה במק"מ, היות שהאינפלציה הגלומה בו לשנה בהשוואה לגליל המקביל עומדת על 1.6% בלבד - נמוך בהשוואה לתחזיות האינפלציה של בנה"פ, העומדות על 2.3%.

על הגילונים, לעומת זאת, ממשיכים להמליץ בבנק, בהתבסס על תוספת התשואה שהם מעניקים מעבר למק"מ - תוך העדפה לגילונים הפטורים.

מבין השחרים - ממליצים בבנק להתמקד בשחרים בעלי מח"מ בינוני-ארוך, לנוכח התרחבות פער התשואות בין השחר ל-10 שנים לבין מקבילתו האמריקנית, והציפיות למדדים קרובים נמוכים. הצמודים הקצרים אינם מומלצים להשקעה, בהתחשב בהמשך היחלשות הדולר והתחזית למדדים נמוכים בחודשים הקרובים. האטקטיביות של הצמודים הבינוניים פחתה, בעקבות התרחבות הציפיות לאינפלציה בטווחים הבינוניים ל-2.4%. גם האטרקטיביות של הצמודים הארוכים נפגעה מעט בעקבות העלייה באינפלציה הגלומה באיגרות החוב הצמודות הארוכות ל-2.47%.

בבנק מעריכים כי אגרות החוב הקונצרניות צמודות המדד, עם תוספת תשואה של מעל 1% יחסית לאגרות הממשלתיות, ובעלות דירוגים גבוהים מומלצות להשקעה. לסיכום, בשלב זה ממליצים בבנק להאריך את מח"מ תיק האג"ח באמצעות השקעה באגרות השקליות ופחות באמצעות האיגרות הצמודות.

להחזיק רכיב מט"ח בשיעור של 10%

בשוק המט"ח, יושפע המסחר בדולר-שקל בתקופה הקרובה מהתפתחות המסחר בדולר ובשוקי המניות, ברחבי העולם. יחד עם זאת, הגורמים התומכים במגמת ההתחזקות של השקל עדיין תקפים, שכן המשקיעים הזרים צפויים להמשיך להשקיע בישראל, על רקע הציפיות כי הכלכלה המקומית תמשיך להפגין ביצועים טובים. ההערכות כי ה'פד' ימשיך להפחית את הריבית של הדולר גם בשנה הבאה, צפויות לספק לשקל תמיכה נוספת.

לפיכך, ממליצים הכלכלנים להחזיק רכיב מט"ח בתיק ההשקעות, בשיעור של כ-10%, תוך פיזור למטבעות נוספים כגון האירו והליש"ט.