דלק נדל"ן תנפיק את ויתניה בת"א לפי שווי של 150-180 מיליון דולר

כצעד מקדים להנפקה, הודיעה היום דלק נדל"ן כי תמיר אג"ח בסך 205 מיליון שקל בתמורה ל-50% מחברת הנדל"ן המניב

דלק נדל"ן החליטה להמיר את האג"ח שניתן לה על ידי חברת הנדל"ן המניב ויתניה בסכום של 205 מיליון שקל, ומהווה 50% מהון מניותיה. ל"גלובס" נודע כי המרת החוב למניות מבוצעת לקראת הנפקה של ויתניה בבורסה של תל אביב בחודשים הקרובים לפי שווי של 150 עד 180 מיליון דולר, לעומת שווי של 120 מיליון דולר עליו דובר לפני כשנה. בימים אלו החלו בחברה בהכנת תשקיף. כמו כן, כפועל יוצא מההמרה תמנה דלק נדל"ן 50% מהדירקטורים המרכיבים את דירקטוריון ויתניה וכן את יו"ר הדירקטוריון, ככל הנראה איליק רוז'נסקי, מנכ"ל דלק נדל"ן.

חברת ויתניה מחזיקה בין היתר בחלק מהזכויות בפרויקטים בית זיואל ברמת החייל; בית אמפא, בית וריאטי ובית אמדור בהרצליה פיתוח; ומקרקעין ברמת החייל המיועדים לפרויקטים מניבים. בנוסף, החלה החברה בהרחבת פעילות הייזום גם לחו"ל - רוסיה, מרכז ומזרח אירופה. לצורך כך רכשה ויתניה קרקעות ברוסיה, פולין ושווייץ במטרה לבנות נדל"ן למגורים, מסחרי ומשרדים. היקף הפרויקטים בהם מעורבת כיום החברה נאמד ב-1.5 מיליארד דולר, כשחלקה נאמד בכמיליארד דולר.

בויתניה יש ארבעה שותפים: האחים גד ודן פרופר, מבעלי השליטה באסם , חברת גיתם, הנשלטת על-ידי משה תאומים ומרדכי (מודי) כידון, משפחת חממה וחברת הבנייה הפרטית SGS, שבבעלות אהוד סמסונוב ועמוס שמיע. כל אחת מארבע קבוצות השליטה מחזיקות ב-25% מ-ויתניה, כך שלאחר שתבוצע ההמרה למניות, ידוללו אחזקותיהן בחצי לכ-12.5% לכל אחת. במסגרת הסדר ההמרה סוכם כי אם לא יתמלאו מספר אבני דרך במועדים כפי שנקבעו בהסכם, בעלי המניות הנוכחיים של ויתניה ישלמו לחברה סכומים שונים עד לסכום של כ-3.5 מיליון דולר.

ההסכם הראשון בין הצדדים נחתם באוקטובר 2006, ולפיו התחייבה דלק נדל"ן לרכוש אג"ח להמרה בסכום של 37.3 מיליון דולר, בריבית שנתית של ליבור בתוספת 1% למשך תקופה של 10 שנים. בנוסף, דלק נדל"ן העמידה ל-ויתניה סכום של 10 מיליון דולר כהלוואה, שאף אותה באפשרותה להמיר למניות.

הצורה שעל-פיה נעשתה ההשקעה ב-2006 נועדה להבטיח את הנפקתה העתידית של ויתניה בבורסה של תל-אביב. בהודעת החברה נמסר בזמנו כי בכוונת ויתניה לקדם את ההנפקה לציבור. היא הצהירה שתנצל את הזכות להמיר את האג"ח למניות רק במקרה שהנפקת החברה לפי שוויי של לפחות 120 מיליון דולר תצא אל הפועל. הסכום שהוזרם על ידי דלק נדל"ן עזר ל-ויתניה לרכוש נכסים נוספים כדי להוסיף נפח לחברה.

דלק נדל"ן פועלת בישראל בתחום הנדל"ן המניב באמצעות דלק נכסים מניבים. בתחום הייזום היא פועלת באמצעות דנקנר השקעות, הנמצאת במשא ומתן למיזוג עם קרדן נדל"ן.

מהחברה נמסר כי "דלק נדל"ן רואה בהמרת האג"ח להון עצמי חלק מיישום האסטרטגיה שלה להגדלת נכסי נדל"ן מניבים בישראל ובחו"ל".