בפסגות אופק מרוצים מהשלמת עסקת בתנובה: מעלים ההמלצה למבטח שמיר ל"תשואת-יתר"

מחיר היעד הועלה ל-120 שקל, גבוה בכ-20.1% משער הפתיחה * בומבך: מבטח שמיר תהיה בעמדה מצויינת לשלוט בתנובה ביום בו תחליט אייפקס למכור אחזקתה

עמיחי בומבך מבית ההשקעות פסגות-אופק מעלה את ההמלצה למניית מבטח שמיר ל"תשואת-יתר" ואת מחיר היעד ל-102 שקלים. מאחורי הסקירה המעודכנת והאוהדת למניה, עומדת סגירת העסקה של מכירת תנובה, בה למבטח שמיר כ-20.66% מהאחזקות. לדעתו של בומבך, סגירת העסקה מביאה את המנייה להיסחר במחיר הנמוך בכ-20% מהפוטנציאל הגלום בה.

מניית חברת האחזקות מבטח שמיר שבשליטת מאיר שמיר (39.6%) פתחה הבוקר את המסחר בשער של 99.9 שקל - כך שמחיר היעד החדש משקף פרמיה של כ-20.1% מעל מחיר המניה.

מבטח שמיר שילמה עבור אחזקתה 204.42 מיליון דולר, שהומרו לשקלים לפי שער יציג מהנמוכים בעשור האחרון - 3.807 שקלים. על פי בומבך, השער הנמוך הביא את מבטח שמיר ואת קרן אייפקס, שותפתה לרכישת תנובה, להרוויח מאז סיכום העסקה ועד סגירתה כ-300 מיליון דולר. האחזקה בתנובה, כך נכתב בסקירה של פסגות-אופק, מהווה כ-60% משוויה של מבטח שמיר.

בבית ההשקעות מרוצים מרוצים מאופן האחזקה של מבטח שמיר בתנובה, שכן לחברת האחזקות הישראלית יש זכות הצעה ראשונה לרכישת מניותיה של קרן אייפקס הבינלאומית בתנובה - קרן שבדרך כלל פועלת במטרה לרכוש חברות, להשביח אותן ולמכור אותן ברווח לאחר מספר שנים. "להערכתנו, ביום בו תחליט אייפקס למכור את אחזקתה בתנובה, מבטח תהיה בעמדה מצוינת לרכוש את מניות תנובה מידי אייפקס ולשלוט בחברה", נכתב שם.

לפיכך, בומבך סבור כי בעסקה של תנובה קיבלה לידיה מבטח שמיר גם את האופציה העתידית לשלוט בקונצרן המזון הישראלי. בנוסף, מצוין בסקירה כי האחזקה בגילת (5.71%) עשויה להניב ערך שכן לא ברור אם תרצה להימכר לאור התוצאות מהרבעון האחרון. כן מוזכרת בסקירה העובדה שמבטח שמיר "ניצלה" מאיבוד השווי המהותי שהיה נגרם לה אילולא מכרה את מניות וריפון בספטמבר-אוקטובר, במחיר הגבוה בלמעלה מפי 2 ממחירה בשוק כיום. "אנו מעריכים כי בנוסף לאמור, ממשיכה מבטח לחפש השקעות גדולות חדשות נוספות אשר יהוו עוגן משמעותי עבור החברה", מסכם בומבך.

מבטח שמיר