האופציות על הדולר משקפות לו יציבות לעומת שערו היציג מיום ו' - 3.775 שקלים

[לפורטל הפיננסי] [לאתר המט"ח] כלכלני בנק אגוד: אנו מעריכים כי חולשתו של הדולר תימשך על רקע ציפיות להמשך הורדות ריבית בארה"ב

היום, כמדי יום א', לא מתקיים מסחר במט"ח. האופציות על הדולר-שקל משקפות למטבע האמריקני יציבות ביחס לשערו היציג מיום ו' - 3.775 שקלים. ביום שישי איבד הדולר 0.79%. האירו ננעל בהיחלשות קלה של 0.08% ל-5.5776 שקלים.

"אנו מעריכים כי חולשתו של הדולר תימשך על רקע ציפיות להמשך הורדות ריבית בארה"ב כאשר בישראל המגמה הפוכה לנוכח לחצי מחיר גבוהים בשוק המקומי" כך כותבים כלכלני בנק אגוד בסקירתם השבועית. עוד הם מציינים כי נתוני המאקרו בישראל ממשיכים להיות חזקים ומצביעים על המשך צמיחה וירידת האבטלה, וזאת בניגוד לכלכלה האמריקנית, אשר ממשיכה לסבול מחולשת מגזר הדיור והפיננסים.

בשבוע הקרוב טווח המסחר של הדולר צפוי להיות בין 3.78 ל-3.86 שקלים. נקודת תמיכה מצויה ב-3.78, והתנגדות קרובה ב-3.828. אנו ממליצים למשקיעים פרטיים על נתח של 10% משווי התיק באפיק המט"חי לפי חלוקה: כ-25% בדולר, כ-35% באירו וכ-40% במטבעות אחרים: לירה שטרלינג, דולר ניו-זילנדי, דולר אוסטרלי ודולר קנדי.

"הפתיחה החלשה של שנת 2008 תומכת בחששותינו כי השנה צפויה להיות מאתגרת ותנודתית בהשראת משבר הסאב-פריים והאשראי" כותבים הכלכלנים. בבנק ממליצים על סקטורים במגזרי הבריאות והרפואה, הטלקום וסקטור הטכנולוגיה ולטווח ארוך הם "עדיין חיוביים על סקטור האנרגיה והאנרגיה החלופית".

באפיק המנייתי, כותבים האנליסטים, מומלץ להסיט 8%-10% מהאפיק לתחום הסחורות וחומרי הגלם עם עדיפות לסחורות חקלאיות ומתכות יקרות, כגון: זהב וכסף. בין השווקים המעניינים ניתן למצוא את ברזיל ורוסיה. עוד הם מציינים את העדפתם להשקעה באפיק הצמוד במח"מ הקצר-בינוני והשקעה באג"ח קונצרני צמוד במח"מ הבינוני.

האפיק השקלי: מומלץ להמשיך להאריך את המח"מ לכיוון הבינוני ארוך

אשר לאפיק השקלי, מציינים הכלכלנים כי בשבוע שעבר נרשמה ירידה בעקום התשואות באפיק השקלי כמעט לכל אורך טווחי הפדיון, למעט בטווח הקצר ביותר, שבו נרשמה עלייה קלה בתשואות. ירידת התשואות נעשתה במקביל לירידה בתשואת האג"ח הממשלתי האמריקני ל-10 שנים ונתמכה בין היתר מהירידה בציפיות האינפלציה המגולמות בשוק, כמעט לכל טווחי הזמן לפדיון, בעיקר לנוכח השפל שרשם בשבוע שעבר שערו של הדולר אל מול השקל, שפל אשר ממשיך לתמוך במגמה השלילית של המטבע האמריקני.

העלייה הקלה שנרשמה בטווח הקצר ביותר בתשואת האפיק השקלי באה על רקע העלייה המקבילה בצפי לאינפלציה, לטווח הקצר, המגולם בשוק, שמונע בעיקר מהמשך העלייה במחירו של הנפט בטווח הקצר. אלמנט זה פחות מכריע בהשפעתו בטווחים הארוכים יותר לנוכח ההערכות כי אם תיכנס כלכלת העולם להאטה, הרי שתהיה לכך השפעה על הביקוש לזהב השחור ועל מחירו בהתאם.

תמיכה נוספת לאפיק זה מתקבלת גם מכיוון פער הריביות הנוכחי בין ארה"ב לישראל, פער אשר צפוי להתרחב פעם נוספת בסוף החודש לאור ההערכות כי נגיד בנק ישראל יותיר את ריבית בנק ישראל ברמתה הנוכחית בעוד שמקבילו האמריקני ינקוט במהלך של הורדת ריבית נוספת. בדומה לשבוע שעבר, הכלכלנים ממשיכים להמליץ להאריך את המח"מ באפיק השקלי, לכיוון הבינוני ארוך.

אשר להחלטות הריבית בסוף החודש, כותבים בבנק כי הצפי הוא שנגיד בנק ישראל יותיר את הריבית על רמתה הנוכחית 4.25%, ובמקביל, ציפיות המשקיעים הן כי ריבית הפד בארה"ב תורד בשיעור של 0.25%-0.5%, כך שבסופו של דבר פער הריביות יתרחב לפחות ב-0.25%.