קרן תשתיות ישראל תרכוש 16% ממסוף המטענים של סוויספורט בנתב"ג

מדובר בקרן private equity המתמחה בהשקעה בתחום התשתיות; לקרן התמחות מגוונת בתחומי האנרגיה, המים, איכות הסביבה ותחבורה

ענף הלוגיסטיקה ממשיך להתחמם לקראת פתיחת התחרות בשינוע המטענים האוויריים בנתב"ג. קרן תשתיות ישראל (IIF), שבשליטת חברת הביטוח הראל ועו"ד יהודה רווה, הודיעה היום (א') על כניסתה לתחום המטענים האוויריים, באמצעות השקעה במסוף המטענים החדש של סוויספורט, שצפוי להיפתח לפעילות באפריל.

הקרן, בניהולו של ירון קסטנבאום, תרכוש מחברת "לאופר תעופה" 16% מאחזקותיה בחברת סוויספורט שירותי מטען ישראל, שזכתה במכרז של רשות שדות התעופה להקמה וניהול של מסוף מטענים חדש. שווי הפרויקט מוערך ב-100-120 מיליון שקל, ולכן היקפה הכספי של העסקה נאמד במיליוני דולרים.

לאופר שירותי תעופה חויבה ע"י הממונה על ההגבלים, רונית קן, למכור את כל אחזקותיה וזכויותיה בסוויספורט לצד שלישי, זאת כתנאי לאישור המיזוג עם ממ"ן, המפעילה את מסוף המטענים המרכזי בנתב"ג, שיתחרה במסוף החדש.

המסוף החדיש יאפשר לחברה לספק ללקוחותיה טכנולוגית אחסון מתקדמת ביותר. למסוף קיבולת מקסימאלית של 200 אלף טון לשנה. תחום המטענים האוויריים בנתב"ג נאמד במאות מיליוני שקלים בשנה, ועפ"י הערכות המסוף החדש צפוי לתפוס נתח שוק של 30% מתנועת המטענים.

קרן תשתיות ישראל הינה קרן private equity המתמחה בהשקעה בתחום התשתיות. לקרן התמחות מגוונת בתחומי האנרגיה, המים, איכות הסביבה ותחבורה. הקרן גייסה עד כה 300 מיליון שקל ממשקיעים מוסדיים, וקבעה יעד להשיג תשואה של 15% ואף למעלה מכך.

כיום הקרן מחזיקה ב-20% ממניות יצרנית החשמל הפרטית, חברת דליה אנרגיה. את פעילות הקרן מלווה ועדת השקעות המתמחה בתחומי התשתיות, המימון וההשקעות, ביניהם, בייגה שוחט המשמש כיו"ר הועדה, אוהד מראני, יעקב (קוקי) אדרי, אהוד סביון, עמוס אפשטיין ורמי גוזמן.