יום אחרי אישור החבילה הדיגיטלית: ערוץ 9 שוקל לעתור לבג"ץ כנגד החוק החדש

המרוויחים הגדולים מהחוק שאושר אתמול הם רשות השידור וערוץ 10, שעכשיו יוכל להגיע לכלל האוכלוסיה ללא תלות בכבלים ובלוויין

החוק החדש לחבילת הערוצים הדיגיטלית, שעבר אתמול (ב') בקריאה שנייה ושלישית, עורר גל של תגובות שמחה ברשות השנייה. מנגד, בערוץ הייעודי בשפה הרוסית - ערוץ 9, כמו גם בטלוויזיה החינוכית, שוקלים את הצעדים העתידיים. בין היתר שוקל ערוץ 9 לעתור לבג"ץ כנגד החוק.

מנשה סמירה, מנכ"ל הרשות, אמר היום (ג'): "תיקון חוק הרשות השנייה מהווה פריצת דרך בתחום שידורי הטלוויזיה ומשפר את השירות לציבור באופן משמעותי". לדבריו, הקמת מערך השידורים האנלוגי - אשר יאפשר צפייה בערוצים 1, 2, 10, 33 ו-99 ללא תלות בכבלים ובלוויין - יגדיל את התחרות על הצופה, שכן הכבלים והלוויין ינסו להיות אטרקטיביים יותר עבור הצופים, שמעתה תהיה להם אופציה לצפות בערוצים הדיגיטליים ללא תלות בפלטפורמות.

סמירה הוסיף כי צפויה הוזלה משמעותית בעלות הצפייה בערוצי הברודקאסט הפתוחים, שידורג מערכות הפצת השידורים ומעבר לשיטה הספרתית כמו בעולם המערבי, המאפשרת מתן שירותים נוספים כמו כתוביות סמויות ותרגום בשפות. עוד מתוכנן חיסכון בהיקף של כ-60 מיליון שקל למשק (רשות השידור 40 מיליון שקל ו-20 מיליון שקל לערוץ 2), ושיפור באיכות הסביבה עם הקטנת מספר תחנות השידור מ-60 ל-14.

"כעת, המשימה הגדולה המוטלת על הרשות השנייה היא להקים את המערך בהתאם ללוח הזמנים ולאיכות הנדרשת. זוהי הכרה והוקרה בתפקודנו, ובלעדי הרשות השנייה - המערכת לא הייתה קמה", אמר סמירה.

המערכת הדיגיטלית צפויה לקום בסוף שנת 2008 בהשקעה של 20 מיליון דולר, שתמומן מקופת המדינה על חשבון איסוף התמלוגים בשנתיים הקרובות.

כפי שזה נראה, המרוויחים הגדולים מהחוק שעבר אתמול בקריאה שנייה ושלישית הם רשות השידור וערוץ 10, שעכשיו יוכל להגיע לכלל האוכלוסיה, דבר שלא היה עד כה, כמו גם עבור 2 אשר מוציא כיום סכום של כ-24 מיליון שקל בשנה עבור השידור האנלוגי, ולאחר השלמת המערכת - סכום זה יופחת ל-4 מיליון שקל בשנה.