פרידמן מינה את עו"ד אלון בכר לראש רשות התאגידים במשרד המשפטים

בכר משמש כיום כסגן ראש הרשות, והוא יחליף בתפקיד את עו"ד ירון קידר, שעמד בראש הרשות מאז הוקמה באפריל 2006

שר המשפטים, דניאל פרידמן, אימץ את המלצתה של ועדת האיתור, למנות את עו"ד אלון בכר לתפקיד ראש רשות התאגידים במשרד המשפטים. בכר משמש כיום כסגן ראש הרשות, והוא יחליף בתפקיד את עו"ד ירון קידר, שעמד בראש הרשות מאז הוקמה באפריל 2006. החלטת השר תובא ביום א' הקרוב לאישור הממשלה.

בכר (38) החל את דרכו המקצועית בפרקליטות הצבאית, במסגרת העתודה האקדמית של צה"ל. הוא עמד בראש התביעה הצבאית בנפות חברון ובית לחם, כיהן כתובע בכיר בפרקליטות פיקוד הדרום ומפח"ש וכיועץ המשפטי של מתקן הכליאה "קציעות", הממונה על ייצוג התביעה ושירות הביטחון הכללי בתחום המעצרים המינהליים.

בשנת 1996 מונה לסניגור הצבאי הפיקודי של פיקוד הדרום ומפקדת חילות השדה. בכר הוא סא"ל במילואים, שבמסגרת שירותו מייעץ לקצונה הבכירה של צה"ל ומייצג קצינים העומדים לדין בבית הדין הצבאי המיוחד.

בשנת 1998 הצטרף עו"ד בכר לסניגוריה הציבורית במשרד המשפטים, ושימש כסגן וממלא מקום הסנגור הציבורי המחוזי בירושלים. בתפקידו זה, היה שותף להקמת המחוז, קביעת מדיניות עבודתו וניהולו, ייסוד מחלקותיו השונות, וגיוס עובדי היחידה וסניגורים ציבוריים מן החוץ.

ביוני 2007 הוא מונה לסגן ראש רשות התאגידים, ובמסגרת תפקידו עמד בראש הזרוע העסקית של רשות התאגידים וניהל את יחידות הזרוע הכוללות את אגף רשם החברות, יחידת רשם המשכונות, רשם השותפויות ורשם שמות העסק.

נבחר ע"י ועדת איתור בראשות מנכ"ל משרד המשפטים, משה שילה, ושחבריה היו המשנה לנציב שירות המדינה, יעקב ברגר, נציגת האקדמיה פרופ' גבריאלה שלו, מנכ"ל משרד החוץ אהרון אברמוביץ' ומנכ"ל ג'וינט ישראל, ארנון מנטבר (נציג הציבור).