חיזוק לאולמרט: שלמה מולה יחליף את אביגדור יצחקי שהתפטר מהכנסת

ח"כ אביגדור יצחקי (קדימה) הגיש היום (ה') ליו"ר הכנסת, דליה איציק, את מכתב התפטרותו מהכנסת. יצחקי, ששימש כראש הקואליציה בתקופת מלחמת לבנון השנייה ופרש מתפקידו בעקבות פירסום מסקנות דו"ח הביניים של ועדת וינוגרד, קרא מזה תקופה ארוכה לראש הממשלה, אהוד אולמרט להתפטר ואף איים בעבר, כי יפרוש אם אולמרט לא יתפטר בעקבות פרסום מסקנות דו"ח וינוגרד.

ערב הגשת דו"ח הביניים, במאי 2007, ניסה יצחקי, אשר שימש אז כיו"ר הקואליציה, להוביל מהלך להדחת אולמרט, אך נכשל. בעקבות כך התפטר מתפקידו כיו"ר הקואליציה וסיעת קדימה ומאז הפך למורד בתוך סיעת קדימה. יצחקי הישהה את התפטרותו תקופה ארוכה, בתקווה כי הדו"ח הסופי יוביל להתפטרותו של אולמרט - אף שנפוצו שמועות, כי קיבל בתקופה זו לא מעט הצעות מבכירים במגזר העיסקי ובהן גם הצעה מהאחים עופר לשמש יו"ר מיזם המכונית החשמלית של שי אגסי ועידן עופר. לאחרונה מונה האלוף לשעבר משה קפלינסקי לתפקיד מנכ"ל המיזם, כאשר תפקיד היו"ר הוצע ליצחקי. טרם התפטרותו הכחיש יצחקי בכנסת כי לשם מועדות פניו.

את מקומו של יצחקי בכנסת יתפוס שלמה מולה, נציג העדה האתיופית בקדימה. כניסתו של מולה, 42, הנחשב לתומך אולמרט, מהווה חיזוק לקואליציה שתשמח להתמודד עם מורד אחד פחות. מולה מכהן כחבר הנהלה בהסתדרות הציונית ובסוכנות היהודית ועוסק בפעילות ציוניות בחו"ל ובהסברה.