חברת התשתיות שפיר הנדסה, שבשליטת משפחת שפירא, מנהלת מגעים ראשונים עם בנק לאומי למימון פרויקט הקמת כביש רוחב 531. כך נודע ל"גלובס". לאומי צפוי להוביל את קונסורציום המממנים של הפרויקט שהיקפו הכספי נאמד ב-3 מיליארד שקל. לאומי גם מימנה לשפיר גם את הזכייה בשנה שעברה את הפרויקט להקמת הנתיב המהיר בכניסה לת"א.
שפיר החלה במגעים מול בנק לאומי למרות שטרם הוכרזה רשמית כזוכה במכרז. עם זאת, וכפי שפורסם באתר "גלובס", מניתוח ההצעות הכספיות במכרז, שפיר מסתמנת כזוכה עם הצעה בהיקף של 2.4 מיליארד שקל ואחרי דניה סיבוס ושיכון ובינוי-אלקטרה. כפי שפורסם שפיר היתה גם אחת משתי הקבוצות שהובילו בשלב הראשון במכרז שהתבסס על המודלים הפיננסים שהגישו המתמודדות.
בניים
כביש 531 נחשב לאחד הפרויקטים הגדולים בשנים הקרובות בתחום התשתיות. אורכו של הכביש כ-20 ק"מ, והוא אמור לשמש כדרך מהירה לאזור השרון שתעקוף את גוש דן מצפון. שפיר צפויה לגבור על שאר ההצעות במכרז בפער של 600 מיליון שקל.
שפיר מתכננת למנף את זכייתה במכרז בהרחבת פעילותה במשק האנרגיה, זאת באמצעות הקמת מספר תחנות תדלוק וחנויות נוחות לאורך הכביש במסגרת האופציה הכלולה בתנאי המכרז. שפיר כבר החלה לנהל מו"מ עם חברת הדלק סונול, מקבוצת גרנית הכרמל, שבשליטת איש העסקים דוד עזריאלי, להקמת 2-4 תחנות תדלוק לאורך הכביש.
שפיר שבשליטת משפחת שפירא, היא אחת מחברות התשתית הגדולות בישראל וידועה בהצעותיה האגרסיביות במכרזים. שפיר התמודדה בעבר כחלק מקבוצת ספידן במכרז הרכבת הקלה בת"א, וזכתה במכרזים להקמת המנהרות בקו המהיר לירושלים (A1) ובמכרז לסלילת הנתיבים המהירים בכניסה לת"א ולירושלים.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.