מחסני כמעט חינם רוכשת שני סניפים של מחסני להב בכ-4.5 מ' ש'

תפתח בתוך שנתיים 9 סניפים נוספים בהשקעה של כ-30 מ' ש' * רני צים, מבעלי הרשת: נהיה רשת השיווק השלישית בגודלה

רשת השיווק מחסני כמעט חינם רוכשת שני סניפים מרשת מחסני להב בסכום של כ-4.5 מיליון שקל. כך נודע ל"גלובס". מדובר בסניף של מחסני להב ברחובות על שטח של 3,250 מ"ר, עם מחזור מכירות שנתי של כ-30 מיליון שקל; וכן סניף של מחסני להב בטירת הכרמל, על שטח של 1,200 מ"ר, עם מחזור מכירות שנתי של כ-12 מיליון שקל. שני הסניפים נחשבים לסניפים החלשים ברשת מחסני להב. הסכם עקרונות בין הצדדים נחתם בימים האחרונים ואילו הסכם הרכישה הסופי בין הצדדים צפוי להיחתם במהלך השבוע הנוכחי. לאחר החתימה, בכוונת רשת מחסני כמעט חינם להרחיב את הסניף בטירת הכרמל ב-200-300 מ"ר נוספים.

כפי שנחשף ב"גלובס", בעבר ניהלה רשת מחסני להב מו"מ למכירתה לרשת יינות ביתן, שבבעלות נחום ביתן. אולם בימים האחרונים, ובעקבות המו"מ שניהל להב עם רשת מחסני כמעט חינם, החליט ביתן להקפיא את המגעים בין הצדדים. עם זאת, לא מן הנמנע כי הצדדים ישובו בקרוב לשולחן המו"מ.

לרשת מחסני להב שבעה סניפים נוספים: באשדוד, חולון, נתניה, חיפה, קריית אתא, קרית ביאליק ונצרת. מחזור המכירות השנתי שלה נאמד בכ-300 מיליון שקל.

רשת מחסני כמעט חינם שהוקמה ב-1999, נמצאת בבעלות האחים רני ועדי צים. לרשת 11 סניפים בפריסה ארצית ומחזור המכירות השנתי שלה עומד על 650 מיליון שקל. לרשת סניפים ברמלה, תל-אביב, אור יהודה, אשדוד, עפולה, טבריה, מגדל העמק, כוכב יאיר, נצרת ובית שמש. מקור ארבעה מהסניפים (אור יהודה, אשדוד, טבריה ומגדל העמק) ברכישת רשת "סופר מחיר" מידי ישראל איינהורן, במארס 2007.

בכוונת הרשת להרחיב את פריסתה בשנתיים הקרובות בתשעה סניפים נוספים, שחלקם יפתחו במהלך השנה הנוכחית וחלקם במהלך 2009. למעשה, עם השלמת רכישת הסניפים ממחסני להב, הרשת תכפיל את מספר הסניפים שלה בתוך שנתיים.

שטחם המסחרי של כל תשעת הסניפים המתוכננים עומד על 32,700 מ"ר והיקף ההשקעה בפתיחתם נאמד לכל הפחות ב-30 מיליון שקל. כלל הסניפים המתוכננים יפתחו בנכסי נדל"ן של חברת ע.ר אחזקות נדל"ן, הנמצאת אף היא בבעלות מלאה של האחים רני ועדי צים.

הרשת תיכנס לראשונה לעיר פתח-תקווה, עם פתיחת סניף בשטח של 5,500 מ"ר בכניסה לעיר, וסניף נוסף על שטח של 2,000 מ"ר בשכונת לב הסביונים. כמו כן, תיכנס הרשת לראשונה לערים מעלות (סניף על שטח של 3,000 מ"ר), נהריה (3,500 מ"ר), קריית-ים (4,000 מ"ר), בית שאן (3,500 מ"ר), ערד (3,500 מ"ר) ואריאל (4,000 מ"ר). בטבריה תפתח הרשת סניף שני בגודל 3,700 מ"ר.

רני צים, יו"ר משותף ברשת מחסני כמעט חינם, אישר את הידיעה. לדברי צים, הרכישה היא חלק מיישום האסטרטגיה של הרשת לקראת רצונה להיות הרשת השלישית בגודלה במדינה. "אנחנו מאמינים בשני הסניפים החדשים. בכוונתנו להביא את העוצמה, האסטרטגיה והמותג הפרטי שלנו כדי להפעיל את הסניפים בצורה המקצועית ולהפיק מהם את המיטב".

אלי להב סירב להגיב לידיעה.