76% מהציבור הישראלי סבורים כי חל שינוי לרעה ביוקרתה הציבורית של הכנסת

כך עולה מסקר שערך המרכז להעצמת האזרח * 65% תומכים בשינוי שיטת הבחירות הקיימת לבחירות ישירות על-פי אזורים גיאוגרפים

מקצוע חבר-כנסת נתפס על-ידי הציבור כמקצוע בעל היוקרה הנמוכה ביותר, בהשוואה למקצועות כגון: שופט בימ"ש עליון, פרופ' באוניברסיטה, קצין בכיר בצה"ל, עיתונאי בכיר וקצין משטרה בכיר. כך עולה מסקר שנערך על-ידי המרכז להעצמת האזרח, בנושא: יוקרתה של הכנסת בעיני הציבור הישראלי. הסקר נערך על-ידי מכון המחקר מאגר מוחות בקרב מדגם מייצג של 501 אזרחי ישראל.

על-פי ממצאי הסקר נמצא כי מוסד הכנסת מדורג במקום אחד לפני האחרון בדירוג יוקרת המוסדות הציבוריים עם 34%, כאשר את המקום האחרון תופס מוסד ההסתדרות. נציין כי במקום הראשון דורג ביהמ"ש העליון עם 77%, ואחריו בהתאמה, צה"ל עם 73%, משרד מבקר המדינה עם 61% וממשלת ישראל ומשטרת ישראל עם 45%.

נתונים נוספים מצביעים על כך כי, מבחינת ציר הזמן, מקום המדינה ועד היום, ישנו רוב מוחלט של כ-76%, אשר סבור שיש שינוי לרעה ביוקרתה הציבורית של הכנסת בחברה הישראלית במשך השנים. כ-65% הסכימו לטענה לפיה אם הציבור יבחר את חברי הכנסת בצורה ישירה, כאשר כל חבר כנסת ייצג אזור גיאוגרפי מסוים, תהיה לכך השפעה חיובית על יוקרת הכנסת.

"תוצאות הסקר מצביעות, לצערנו, על מגמה ברורה לפיה הציבור הישראלי לא מעריך את מוסד הכנסת והיושבים בו. סיבות רבות הביאו אותנו כאומה, לחשוב כך, אולי בגין היושבים בפרלמנט ואולי בגלל אופי החברה הישראלית". אמר יובל ליפקין מנכ"ל המרכז להעצמת האזרח.