אביהו מדינה עתר נגד יענק'לה רוטבליט: מנסה להשתלט על אקו"ם

טוען כי אין תוקף להחלטות שהתקבלו בישיבת הדירקטוריון של אקו"ם בסוף דצמבר על פיטורי המנכ"ל, יוריק בן-דוד, והסמנכ"ל, ראובן רצון

המוסיקאי אביהו מדינה וגורמים נוספים באקו"ם עתרו היום (ב') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב להצהיר כי אין תוקף להחלטות שהתקבלו בישיבת הדירקטוריון של אקו"ם בסוף דצמבר על פיטוריהם של המנכ"ל, יוריק בן-דוד, והסמנכ"ל, ראובן רצון. בין היתר, מאשימים העותרים את יו"ר הדירקטוריון, הפזמונאי יענק'לה רוטבליט (קבוצת רוטבליט) בניסיון להשתלט על אקו"ם, תוך פגיעה קשה בהוראות החוק, בתקנון אקו"ם ובזכויות החברים בארגון.

העותרים הנוספים הם המוסיקאים אלי אברמוב ועובד אפרת (בעל מניות באקו"ם) ודירקטורים מטעם סקטור המלחינים באקו"ם. לדבריהם, ההחלטה על פיטורי בן-דוד ורצון התקבלה ברוב לא מספק, בפורום לא חוקי ולא על פי סדר היום.

לטענת העותרים, ההחלטה התקבלה ממניעים זרים של רוטבליט; ניצן זעירא, מפיק ומו"ל, הבעלים והמנהלים של חברת התקליטים נענע-דיסק ונציג המו"לים בדירקטוריון; המלחין ארי בן-שבתאי, נציג המלחינים הקלאסיים בדירקטוריון; והפזמונאי מאיר גולדברג, נציג סקטור הפזמונאים בדירקטוריון (להלן: המשיבים).

לטענת העותרים, המשיבים ובראשם רוטבליט, שמו להם למטרה להכחיד את כל שדרת הניהול המקצועי והמקצועני של אקו"ם, במטרה לספח אליהם את תפקידי הניהול של המנכ"ל והסמנכ"ל ולעשות בחברה ככל העולה על רוחם. לדבריהם, פיטורי המנכ"ל והסמנכ"ל יחד נעשתה ללא טעם ממשי, "למעט תאוות השלטון והשררה של המשיבים".

העותרים טוענים כי המשיבים ביצעו את הפיטורין בניגוד לתקנון, תוך הפרת חובות הזהירות והנאמנות. לדבריהם, המשיבים הקימו בניגוד להוראות התקנון גוף הקרוי על-ידם "ועדת ההיגוי העליונה" במטרה להחליף את הדירקטוריון, ובמסגרת "ועדה" זו הם מנהלים ישיבות, שתוכנם חסוי, ללא פרוטוקולים וללא דיווח לדירקטוריון.

כיום חברים באקו"ם למעל מ-5,000 יוצרים ישראלים, מלחינים, פזמונאים, מעבדים, סופרים, משוררים ומו"לים למוסיקה. (ה.פ. 290/08).