העליון דחה את עתירת תושבי ארסוף - ומתקן הביוב יוקם מול ביתו של קובי ריכטר

לדעת ביהמ"ש, העתירה הוגשה באיחור רב - ולכן לא ניתן לעצור את העבודות עד לדיון בעתירה

שופט ביהמ"ש העליון, אשר גרוניס, דחה את בקשתם של קובי ריכטר, מבעלי מדינול, ועו"ד ירון אלחנני למנוע הקמת מתקן לביוב בסמוך לביתם אשר בארסוף - ואישר בכך את החלטת ביהמ"ש המחוזי בנושא זה.

לדעת ביהמ"ש, אלחנני וריכטר השתהו יתר על המידה בהגשת עתירתם ולכן לא ניתן לעצור את העבודות עד לדיון בעתירה עצמה. מטרת עתירתם של אלחנני וריכטר היתה לעצור הקמת מתקן לסליקת שפכים על מצוק הכורכר של הישוב בסמוך לביתם.

אלחנני וריכטר טענו כי המתקן מוקם בשטח גן לאומי בתחום האסור לבנייה. עוד טענו שקיימת סכנה כי במקרה תקלה יזרים המתקן את שפכיו לים. הוועדה המקומית חוף השרון, טענה מנגד שהקמת המתקן הכרחית שכן בישוב ארסוף המונה 40 משפחות אין כיום מערכת ביוב מרכזית, עובדה שגורמת לכך שהשפכים מוזרמים לקרקע ולמי התהום באמצעות בורות איסוף.

יצויין כי החלטת הוועדה המקומית קובעת, שאם הישוב מבקש לתת היתרי בנייה לבעלי מגרשים נוספים עליו להקים מערכת לטיהור שפכים, עיכוב נוסף של הקמת המתקן היתה מעכבת מתן היתרים אלה וממשיכה את הזיהום. 8489/07.

כפי שפרסמנו בשבוע שעבר, ארסוף, כמו שורה של ישובים אחרים, ביניהם כפר שמריהו, אינו מחובר למערכת הביוב. משמעות הדבר היא שכל השפכים מוזרמים ישירות לבורות ספיגה, המחלחלים לקרקע ולמי התהום.

ההחלטה להקים את מתקן הביוב נובעת בפועל מתוכנית בנין עיר (תב"ע) המחייבת את המועצה האזורית חוף השרון להקים מתקן לאיסוף שפכים באם מספר היחידות בישוב יעלה על כמות מסוימת. בארסוף יש כיום 40 יחידות דיור ותוכנית המתאר מאפשרת הקמת 140 יחידות דיור.

בחודשים האחרונים הציעו הרשויות השונות מספר פתרונות, בין השאר הקמת בורות ספיגה אטומים, שיחייבו את התושבים לשאוב את הביוב, או לחילופין לחייב את התושבים להתקין משאבות, אך משרד הבריאות, כמו חלק מהתושבים, התנגד להצעות אלה ודרש הקמת מערכת ביוב.