הסכם שכר נוסח נתניהו: שילם ליועציו מכספו הפרטי, שרה דרשה את הכסף בחזרה - והיועצים התפטרו

כך חושף הבוקר "ידיעות אחרונות" * לשכת נתניהו: "אין כל הנחייה של היועצת המשפטית לכנסת נגד העסקת מתנדבים ע"י חבר כנסת"

העיתון "ידיעות אחרונות" חושף הבוקר (ב') את הסיפור שמאחורי פרישתם של שני יועצים בכירים מלשכת יו"ר הליכוד, בנימין נתניהו, לפני כחודש ופרישתה של יועצת נוספת ב-2006.

עפ"י הדיווח, התפטרות הבכירים, ראש המטה נפתלי בנט ומנהלת הלשכה איילת שקד, נבעה מהתפוצצות של פרשה שבמהלכה שילם נתניהו את משכורותיהם בדיסקרטיות מכיסו הפרטי. לפחות אחד מהמקרים, עפ"י גורם מקורב שצוטט בעיתון, היה כרוך בתשלום ללא תלושי משכורת או חשבוניות.

הסיבה לכך הוא הקושי של נתניהו למצוא מקורות מימון ליועצים הרבים שהעסיק, ומחסור בתקנים להחזקת יועצים. לפיכך הגיע נתניהו להסדר עם 3 מיועציו לתשלום משכורותיהם מכספו הפרטי.

התפוצצות הפרשה, לפי הדיווח, קרתה אחרי שרעייתו של נתניהו, שרה, גילתה את ההסדר הפרטי של נתניהו עם יועציו, דרשה כי ייפסק מיד ואף הטיחה האשמות וביקורת ביועצים. לא זו בלבד, אלא ששרה נתניהו הודיעה על ביטול ההסדר ודרשה מהיועצים להחזיר את כל הסכום שקיבלו מכספו הפרטי של נתניהו. ב-2006 התפטרה יועצת התקשורת ומנהלת קשרי החוץ של הלשכה, אודליה כרמון, על רקע דומה, לאחר שבמשך שנה שלמה קיבלה משכורת מלאה מכספו הפרטי של נתניהו.

העיתון אף מביא את תגובתה של לשכת נתניהו: "מצער שיש מי שממשיך לתקוף את יו"ר הליכוד ע"י רכילות והכפשות נגד רעייתו ומשפחתו. הכל התנהל כדין. אין כל הנחייה של היועצת המשפטית לכנסת נגד העסקת מתנדבים ע"י חבר כנסת".